Sandra Marie Brandsrød

Spinalonga og Agios Nikolaos

• 28.06.2018, 09:21

God morgen!

Vi hadde en veldig fin tur i går - turen tok 4 timer frem, men bussen stoppet ganske mye på veien, så det var derfor. Når vi kom frem til Agios Nikolaos, var det en times båttur ut til Spinalonga, og den spedalske øya kan dere se under. Ganske merkelig å tenke på at her satt de syke mennesker fra seg, som ikke fikk komme tilbake til byen på grunn av smitte. Mange som vokste opp der, orket aldri å bli endel av samfunnet igjen og flyttet til et sykehus når det var funnet opp en kur mot sykdommen. Vi hadde litt dårlig tid her, så rakk ikke å se så mye som jeg ville- men fikk i hvert fall verdt der.

Etter besøket kjørte båten videre til en badeplass - der ble det ett bad også ble vi servert grillmat til lunsj. Før bussen gikk tilbake hadde vi rundt en time å se i byen Agios Nikolaos - litt lite tid her også, men vi fikk sett litt. Trodde faktisk denne byen skulle være finere enn den var, men fin det var den jo! På veien hjem stoppet vi et sted med utsikt utover to byer og havet, også kom vi hjem i 20.30 tiden - da var vi slitne etter en lang dag.

Følte meg så turist i går - vi hadde jo med oss guide, og der går jeg med kamera rundt halsen og solhatt på hodet. Den hatten er en redning når man går på slike varmer plasser i denne varmen.

Til venstre er hovedporten, det andre inngangen er kun en inngang som blir brukt for turister.

Nå skal jeg ut på tur, også skal vi nyte den siste dagen vi har på stranden ♥

1 Kommentar skjul

denutroligereisen89

28.06.2018 kl. 21:58
Så koselige bilder! Kos deg masse! :D

Sandra Marie

Hei - mitt navn er Sandra Marie! Jeg er glad i å skrive, og deler ting som ikke alle andre ville ha gjort. Her kan du følge hverdagen min, opplevelser, tanker og min vei til å bli frisk fra psykiske lidelser.