Sandra Marie Brandsrød

Naxos 28.07.2015

I 1-tiden kom vi frem til leiligheten vår i Naxos, etter å ha kjørt med ferge fra Athen og innom Paros på veien. Det var en lang, kjedelig og kald tur så når vi møtte en solfylt øy ble vi glade. Ettersom vi reiste med ryggsekker ble vi spurt av veldig mange om vi trengte overnattingsplass - men vi turte ikke å leke så backpackere. Ettermiddagen brukte vi på å kikke i gamlebyen - så fin by og vi oppdaget nye gater og butikker hele tiden. Akkurat slik en gamleby skal være!

Crazy catlady som jeg er, har jeg samlet en haug med katter som ruslet rundt i gatene:

Middagen tok vi nede ved havna:

Haha, jeg ble omringet av seks katter:

Dagen etterpå måtte vi hvile litt etter mye gåing og lite søvn - så vi brukte dagen på stranden med soling og et lite bad:

Senere på dagen dro vi inn til byen og var oppe ved et utkikspunkt:

Dagen etterpå tok vi båt videre til Santorini, denne gangen satt vi oss inne og brukte ca hele båttur til to runder med kortspillet krig.

Store katter og bursdagsfeiring i Risør 28.07.2015

Hei!

Det ble ikke noen flere oppdateringer fra Hellas, det funket dårlig å blogge via iPaden så jeg droppet, siden jeg ikke orket eller hadde tid til å sitte i flere timer for å lage et innlegg - men de kommer etterhvert, jeg har mange fine bilder å vise dere. Jeg hadde et par dager hjemme i Oslo sammen med pappa og søsteren min, før jeg tok bussen ned til Risør forrige lørdag - det har gått i ett siden. Det har endt med fem turer på byen og har blant annet vært på Fyrjam og i god gammeldags båt-fest. Har også vært en tur i Dyreparken på det årlige Kaptein Sabeltann showet, gjett hvem jeg møtte? Kaptein Sabeltann selv, altså Terje Formoe. Da ble Sandra starstruck vettu...

I dag har jeg bare slappet av etter noen morsomme dager. Jeg kjeder meg nå - så da kunne jeg jo likegodt fikse min trege Macbook og oppdatere dere. Det er veldig lite sommer på sørlandet i år - for dere som tror at sola alltid skinner her. Men jeg var heldig og hadde fint vær på bursdagen min! Den ble feiret med familien, middag på Risør hotell med venner og en bytur senere på kvelden. Så vil jeg bare si tusen takk for alle gratulasjoner og gaver - jeg kjenner så mange fine mennesker.

Kattene hadde vokst til i mens vi hadde vært vekke - de blir bare finere og finere. Smelt:

.. Og når jeg våknet dagen etterpå ble det kake til frokost.

Nå venter jeg på at søsteren min skal komme inn døra for Risørferie.

Athen 04.07.2015

Vi var helt utslitte når vi kom frem til leiligheten i går, men vi kom oss tilslutt ut døra. Vi gikk litt rundt i området også satt vi oss på en buss - pågrunn av krisen som er nå, så er faktisk all transport gratis. Vi endte tilslutt opp i en handlegate - kjøpte meg faktisk Birkenstock sandaler der og de er en drøm å gå med. Vi avsluttet kvelden med å spise ute før vi gikk og la oss etter en lang dag.

I dag var vi litt mer våkne. Vi startet den med frokost på Cofee point, her er maten til søs:

Jeg bestilte meg kaffe og fikk tidenes kopp, haha:

Neste stopp var gamlebyen i Athen, Akropolis. Der gikk vi rundt i ca fire timer - noe som var sinnsykt varmt. Men vi fikk ganske fin utsikt over hele byen på toppen:

Trine-Lise var veldig glad:

Litt shopping ble det også - noe det ikke er plass til, hah:

Videre oppover kræsjet vi rett i NEI til EU demostrasjonen. Det var masse mennesker, en statminister som lagde lyd utover hele byen, masse politi og avsperra gater. Tror vi akkurat slapp unna de verste demostrantene - heldigvis!

Nå har vi nettopp spist take-away pizza og driver og pakker sekken. 06 i morgen tidlig går turen videre til Naxos - med tanken på at klokka snart er halv to nå, blir nok det fem lange timer. Vi snakkes!

Ariizona - finere isteflaske finner du ikke!

In the air to Greece 02.07.2015

Mye fram og tilbake - en ferietur ble tilslutt planlagt og vi dro hjemmefra 04 i natt - i skrivende stund sitter vi på flyet til Athen.

Når søs kom i går ble middag bestilt på Peppes som vi tok med hjem. Da var klokken allerede 22.00 og jeg hadde ikke pakka. Det ble med andre ord ikke tid til søvn i natt og selv med så god tid måtte vi stresse. Jeg glemte til og med min faste reisekamerat - bamsen! Det var litt trist.

Kom tilslutt frem til at øyhopping med koffert og veske ikke var en god ide, så kjøpte meg et par sekker. Nå har jeg jo bare en fungerende hånd også, så tror jeg vil være glad for det senere. Sekken er nesten full allerede, så det kan bli intressant på vei hjem - har hvertfall nok vekt å gå på!

Pakket smart har vi også gjort.

I går var jeg en rask tur på senteret for å handle litt diverse til turen og fant meg et penalhus - bare så synd det ikke var plass til blyantene mine oppi.

Prøvde å være smart før jeg dro - det tok ti minutter så hadde den ene katten klart og klatre ut. Kan bli spennende å se hvordan det går - har heldigvis en barnevakt til dem - skulle gjerne hatt webcamera over dem, det hadde vært gøy å se på!

Tatt fra flyvinduet - langt oppe over havet.

Vi blir borte i to uker og skal hoppe rundt på øyene. Vi skal først være et par dager i Athen, ta båten videre til Naxos og være der et par dager, så videre til Santorini før vi drar til Kreta hvor vi ender reisen. På kreta skal vi også bo i to forskjellige byer, så de siste dagene blir sammen med familie.

Om meg

Sandra Marie

Hei! Jeg heter Sandra. Jeg er over gjennomsnittet glad i å skrive, og deler ting som ikke alle andre ville ha gjort. Her kan du lese om hverdagen min, opplevelser, tanker og min vei til å bli frisk fra psykiske lidelser.