Sandra Marie Brandsrød

Tur langs stranden

• 16.07.2018, 01:36

God kveld!

I dag startet jeg dagen med å trene i et lokale som jeg nesten rant bort i, også spiste vi frokost på Subway. Dagen har vi brukt på å se i byen og å handle litt og på ettermiddagen gikk vi ned til stranden og piern. Derfra gikk vi noen kilometer videre til andre siden - Boscombe pier. Fikk ett litt bedre inntrykk av byen i dag, det er så koselig å gå langs strandpromenaden, og det er søte små strandhus langs hele veien. Naturen her er også kjempefin, men vi har ikke prioritert å se så mye av den, siden vi skal reise i morgen!

♥♥♥

Vi spiste på en resturant på denne siden av strandpromenaden - det eneste bra med det stedet var at vi satt på et tak med utsikt utover havet. Maten kom kjempetreigt, og den var ikke noe god. Det er litt kjølig her om kvelden (det er varmere i Norge, det er ikke ofte..), så vi tok en taxi tilbake og dro innom butikken, fordi vi ikke akkurat var så fornøyde med dagens middag. Hehe!

Nå skal vi straks legge oss. I morgen tar vi toget til Brighton - dit har jeg hatt lyst til å reise i årevis, så enten blir jeg veldig skuffet eller veldig glad, haha, vi får se!

Hei fra Bournemouth

• 15.07.2018, 00:40

Hei fra sørkysten i England!

Etter en powernap på flyet til London, en ny powernap på bussen til Victoria Station og en ny powernap på bussen til bournemouth og en taxitur til hotellet vårt - var vi endelig fremme i ettermiddag. Planen var vel egentlig aldri å ta buss, men det bare ble slik - det var halve prisen av tog i det minste!

Her i byen er det masse liv (les: fyll) og mennesker, fordi det er en festival her også er det jo lørdag! Litt mye mas for oss i dag egentlig. Vi gikk faktisk rett på Primark (Haha, er det mulig!), og kvelden brukte vi på å se litt rundt i byen og spise en Italiensk restaurant. Så var vi innom Tesco og handlet før vi dro hjem til sengene våre. Så nå skal vi legge oss, det skal bli godt å sove kjenner jeg. Morgendagen har vi ikke helt planlagt enda.. vi får se hva som skjer!

God natt ♥

Jeg bor i en koffert

• 14.07.2018, 04:29

Hei!

Jeg har vært på besøk i Risør siden sist - det har jo stått på listen min lenge nå (vet ikke om jeg rekker en liste for juli, før den er over), så det var virkelig på tide å få tatt seg en tur nedover! Det var hyggelig å se igjen flere av vennene mine og bekjente, og at vi fikk samlet flere - det er ikke så ofte at det skjer lengre. Tiden bestod stort sett av turer på byen, noen treningsturer i den fine skjærgården vår, masse hundekos, kosert på Stangholmen, fotball-VM, vors og middager - slik det pleier å være egentlig. De dagene jeg hadde noe tid til overs, slappet jeg av - så her ble det stille fra meg!

Jeg kom hjem til leiligheten i Oslo på onsdag kveld, og i går var jeg kun hos DPS (noe jeg likegjerne kunne ha latt være, for jeg var et vrak) - så resten av dagen og kvelden lå jeg faktisk i sengen med serie, og det trengte jeg! I dag var jeg i Nydalen en tur - resten av dagen har jeg brukt hjemme. Når man ikke er hjemme så samler det seg opp mye rot skal jeg si dere- plutselig var jeg for eksempel helt tom for håndkler og dopapir. Det ble også 1,5 time på mølla - noe som var sykt digg, til tross for 30 varmegrader.

Akkurat nå føler jeg at jeg har flyttet inn i en koffert, og at det eneste jeg gjør er å forflytte meg rundt. Jeg har jo valgt det selv, men jeg merker at det har gjort meg litt sliten med så få dager hjemme i Oslo. Det pleier å være sånn for meg om sommeren, så jeg er jo på mange måter vandt til det. Men nå er kofferten pakket ut og inn og jeg begynner å bli klar for å dra ut på nye eventyr.

Jeg slapp ikke unna problemer denne sommeren slik jeg håpet på, dessverre. Men jeg er i hvert fall sikret på bursdagen min, for nå skal jeg gjøre meg klar å reise til Gardermoen. Det blir nok bra når vi kommer frem - men skal innrømme at jeg gjerne skulle hatt 12 timer søvn først. Skal reise med to av mine favorittmennesker, så det må jo bli bra ♥ Tenker å ta dere med på turen, så får vi se hva det blir til!

Har dere en fin sommer? om det i det hele tatt er noen igjen her...?

Allerede juli

• 04.07.2018, 00:24

Hei ♥

Tenk at vi allerede er kommet oss til juli. Jeg kjenner det på mange måter, både på godt og vondt egentlig. Sannheten er at jeg har mange vonde minner fra sommeren, uten at jeg skal gå innpå dem, så pleier det alltid å bli vanskelig på et tidspunkt. I år har jeg bestemt meg for å reise bort i midten av juli - så forhåpentligvis vil jeg sleppe unna i år. I juli føler jeg også et ekstra press på hva jeg skal bruke høsten på, det er jo noe man må finne ut på denne tiden av året. Jeg skal prøve å nyte dagene så godt jeg kan - sommerværet er i hvert fall ingenting å klage på om dagen!

...

I dag har jeg fylt på tattoveringen min, siden fargene har bleknet veldig siden mai. Etterpå gikk jeg meg en tur i Botanisk hage og tok båten ut til Langøyene - jeg tok et bad, solte meg også reiste jeg hjemover. Jeg har også begynt å følge litt med på fotball-vm, jeg har aldri interessert meg for det - men det er jo faktisk litt gøy å følge med. Det ble ingen øl i dag, jeg så heller kampen i mens jeg trente, men etter 2x45, dro jeg hjemover og lagde middag i mens straffekonken var. England vant, så det var bra!

Nå må jeg få lagt meg - jeg har en avtale i Nydalen i morgen 12.30, men før det har jeg også klart å få presset inn en legetime. Resten av dagen har jeg ikke planlagt, det er jo ferie i luften.

God natt!

Solfylte dager

• 02.07.2018, 16:16

Noen dager hjemme i Norge var egentlig nok, nå savner jeg Hellas.

...

På lørdag fikk jeg endelig trent sikkelig. Når jeg kom hjem åpnet jeg en flaske vin og la meg på solsengen med en bok ute - senere dro jeg videre til en venninne for å vorse litt. Vi dro til byen for å møte flere venninner, men det ble kun et glass vin og nattmat før vi dro hjem - med Pride og Eminem konsert var det bare et eneste stort kaos i sentrum! Men da var jeg ikke dårlig i går, så jeg møtte et par venninner for å spise middag ute - vi var på Lucky Bird på Majorstuen og gikk igjennom slottsparken og satt oss tilslutt på Lektern på Aker Brygge. Vi fikk også med oss begge fotballkampene i går. Hehe! Så fikk jeg endelig vasket leiligheten før jeg sovnet som en stein i går kveld.

Så er det mandag igjen, og det er kanskje ferie - men det føles ikke helt sånn her jeg sitter. Jeg vært hos kiropraktor, hos hudpleieren og en tur innom legekontoret. Ingen av delene har fristet å gjøre, men er jo glad jeg har fått gjort det nå. Nå skal jeg gå ut å fortsette med boken min, også spørs det om jeg ikke må trosse treningsforbudet i dag. Det er noe med at jeg lå rolig en uke i strekk, jeg blir lei av det - selv om det er sol. Dessuten har jeg blitt brun, og det er vel det som er alles mål, sånn egentlig? neida. Det er vel bare en sånn dag at jeg ikke har lyst til å gjøre noe, og egentlig ikke vil snakke med noen. Og sånne dager irriterer meg..

Hva bruker dere dagene på?

Sandra Marie

Hei - mitt navn er Sandra Marie! Jeg er glad i å skrive, og deler ting som ikke alle andre ville ha gjort. Her kan du følge hverdagen min, opplevelser, tanker og min vei til å bli frisk fra psykiske lidelser.