Sandra Marie Brandsrød

Friday morning 30.09.2016

Mornings! Sitter her og spiser frokost, og ser på God Morgen Norge. Føler en blanding av 40-60åringer som sitter og ser på det, og gode minner fra fjortisstiden når jeg døgnet og satt det på om morningen før skolen. Håper de aldri stopper det programmet, ser for meg at det gir selskap til mange hjem, det er så koselig. OK.

Skal stelle meg snart, og gjøre meg klar for to avtaler etter hverandre, så skal jeg en tur på bibloteket og en tur innom senteret å blant annet fikse negler. Jeg lå inne i hele går, så blir vel greit å ta seg en tur ut i den kalde høstvinden hvert fall, selv om behadlere ikke er det mest artige å starte fredagen med. Ellers er jeg invitert på fest i kveld, men vet ikke om jeg skal enda. Tar det som de kommer!

Siden jeg har rukket å slappe av, før jeg steller meg, så er neste steg nå å rekke bussen også, så jeg slepper å sykle og pådra meg halsbetennelse i nedoverbakken til Nydalen - men det er litt for mye å forlange på en gang da, dere. Ellers har jeg har funnet ut av at å skru ned lyden på telefonen før jeg legger meg, og sette på en rolig sang som alarm er en myyye bedre måte og våkne på, det hjelper litt å våkne med en pus som ligger oppå magen min også, selv om jeg mest sansynlig er allergisk mot pelssdyret og burde ikke ha det i senga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det hjelper alltid med litt hjerter i frokosten ♥

En fin helg til dere!

Kaffe & bok morgen 28.09.2016

Det ble visst ikke noe blogging under ferien, men vi koste oss masse. Vi hadde fint vær hver dag, bortsett fra siste dagen hvor det var litt dårlig vært oppi fjellene når vi var på roadtrip - men det gjorde ikke så mye, vi dro bare en annen plass når vi hadde vært der. Det ble mye avslapping, soling, bading, shopping, sightseeing, vin, middager ute og en tur på byen. En ganske typisk syden-ferie egentlig. Landet i Norge sent i går kveld - en grå og regnfull nedstigning fra luften, fikk se solnedgangen oppi skyene hvert fall. Det er så fint med solnedgang i fly ♥ har mest lyst til å reise tilbake - her er det så kaldt. Kommer nok et innlegg med bilder om ikke så lenge!

Nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe, og boken Paris for to én, i mens God Morgen Norge står på i bakgrunnen - leste den engelske på ferien, og denne skal visst være helt lik, men nå som jeg har den så tenkte jeg å lese den på norsk også!

Ha en fin dag ♥

Good morning form Spain 21.09.2016

Hei dere!

Tidlig i dag reiste jeg til flyplassen, og har nettopp ankommet Alicante. Det var så fint flyvær at timene gikk som en drøm over skyene. Det skal bli så deilig med en etterlenget sommerferie nå, trenger virkelig en pause fra behandlere og Norge generelt. Selv om jeg mistenker at det er endel nordmenn her. Nå gleder jeg meg til sol, sommer og alt som hører med - har akkurat fått i meg litt lunsj, i mens jeg venter på at reisefølget mitt skal lande på bakken - så vi kan reise til hotellet sammen.

Håper dere får en super dag! ❤

Barlindåsen - 400 m.o.h 18.09.2016

Bildene over er på toppen - men vi fant et punkt lengre bort som hadde mye bedre utsikt:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var så utrolig mye finere utsikt enn bildene viser, men pågrunn av at sola stod rett mot oss så ble bildene slik.

Vi gikk en rundtur til Barlindåsen - drøye 5-6 km til toppen, og ned på parkeringsplassen igjen. En perfekt og rolig søndagstur for de som bor i nærheten!

Hva syns du om bildene?

Høstbilder 18.09.2016

// Noen bilder fra bilturen hjem i går, da vi kjørte forbi Ytre Enebakk

Nå skal jeg spise litt frokost, kle på meg og ta meg en tur ut i skogen med familien - det er blå himmel og strålende sol ute, så det må man ta nytte av når man likevel bare hadde sittet inne! Håper deres søndag blir fin, stille og rolig, eller hva enn dere holder på med i dag ♥

Candles 18.09.2016

Hvorfor er det så mye som høres så mye bedre ut på engelsk?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tenkte jeg bare skulle stikke innom for å ønske dere en god natt - håper dere har hatt en fin dag. Til dere som fortsatt er våkne - ha en fortsatt fin natt. Jeg er tilbake i Oslo, og har hatt en rolig kveld sammen med min kjære Macbook - skal ta meg en dusj nå og snart finne sengen, jeg må jo holde på døgnrytmen når jeg først har den.

God natt ♥

Weekend mood 17.09.2016

Startet fredagen med å gå til nok en avtale - for å være ordrett så syklet jeg, og etterpå tok jeg meg en tur på trening!

Kjøpte meg nytt teppe her om dagen - ingen tvil om hvem som likte det best. Min fine baby ♥

I 18-tiden tok jeg toget til Sarpsborg, og dro på premiere av bridget jones baby - hadde ingen forventninger til denne filmen egentlig, men den var såå morsom, og jeg ler så og si aldri av filmer. Så vil du ha deg en god latter anbefaler jeg og dra å se denne, hele salen lo igjennom hele filmen, til tider var det vanskelig å høre hva de sa i filmen til og med!

I dag er jeg overraskende tidlig oppe til å være meg, uten hangover - glemte drugset mitt hjemme og da blir det sånn, like greit egentlig, så får jeg noe ut av dagen.

Vi skal vel ut en tur etter hvert. Ha en fin lørdag alle sammen!

Fjelltur til Rjukan 15.09.2016

I helgen var søs og jeg på Rjukan for å bestige Gaustatoppen - vi kom frem ganske sent på fredagen - her underveis:

Og dagen etterpå våknet vi til... grått vær og regn:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Litt kjipt kan man si - da var det ikke så mye annet å gjøre enn å droppe fjellturen, siden vi helst ville se noe annet enn tåke - vi reiste på tungtvannsmuseet, gikk en tur i Rjukan by, også kjørte vi dresin-sykkel på den gamle Rjukan-banen. Vi kjørte tilbake til hotellet og var klare for en rolig kveld, men så måtte vi ut igjen for å spise middag. Kvelden avsluttet vi med kakao og peis i hotellobbyen, som føltes mer ut som en hytte enn et hotell :-)

Slik det bratte fjellet nedenfor bygningen ser ut, klatret sabotørene opp midt på vinteren, jeg kan ikke skjønne hvordan de klarte det - men heldigvis så lykkes de kan vi vel mene i dag.

Rjukan var en ganske liten og koselig by!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi møtte ekstremt mange sauer på tog-veien - noen stirret på oss som om vi var to aliens, i mens andre løp for livet før de stoppet i enden og fant ut av at vi ikke var så farlige likevel:

Sauer ♥

På lørdagen våknet vi til strålende vær, og masse sol! Wiii, vi tok først en tur med Krossobanen - jeg hater det jo, men jeg er den som vil kjøre en slik taubane? Ikke hvilken som helst heller, men Norges eldste! Vi fikk en fin utsikt på toppen og fikk tatt oss en liten tur innom endel av sabotørstien med minnesmerke, en kuliss fra tungtvann-serien og et lite museum:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var så vindstille og solen stekte, og vi gledet oss til å gå opp på Gaustatoppen. Men - fyyyf, det var så kaldt at det gjorde vondt i hodet, og vi blåste nesten over ende på veien oppover. På toppen var det heldigvis ikke like mye vind, og vi kunne nyte utsikten. Vi bestemte oss for å ta Gaustabanen ned igjen, og det tror jeg var et lurt valg - vi var ikke de eneste med den tanken heller! Har aldri vært så glad i en varm bil og superundertøy før tror jeg, haha :-)

Herfra kan man faktisk se 1/6 av Norge:

Pågrunn av den ekstremt steinete veien, så tror jeg ikke dette er en tur jeg gidder å ta igjen, men norsk natur er definitivt noe for seg selv!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva syns du om bildene, og har du vært på Gaustatoppen før?

Te i pusekatt kopp 14.09.2016

Hei! I dag har det ikke skjedd stort, har stort sett holdt sofaen og senga - bortsett fra en lite avtale jeg hadde tidligere i dag, som jeg såvidt klarte å komme meg opp av sengen for. Jeg la meg egentlig for noen timer siden, men fikk ikke sove - så nå venter jeg på at apedopet skal fungere så jeg kan sovne, og håper virkelig at jeg er bedre i morgen for dagen i dag har vært helt elendig. Det er godt jeg har en god seng jeg kan bo i da - det er jo noe!

... var ikke denne koppen søt? Og hvis du er som meg som kjøper 10 forskjellige te-typer når du er ute og reiser så burde du teste ut Kusmi te - den er litt dyr, men den over er såå god ♥

Velkommen høst 13.09.2016

Bare jeg som er værforvirret for tiden? tror ikke jeg den eneste som bommer når jeg skal kle meg om dagen - september er her, men været er som juli. Helt normalt i Norge..

Ugle-bildet over fikk jeg av mamma når vi var på marked på Broklandsheia forrige helg - der fikk vi også med oss en aldri så liten konsert av Cir.Cuz, ellers koste jeg meg med venner og familie slik jeg gjør når jeg er i Risør. I helgen var søs og jeg på Rjukan på fjelltur - mer om det i et annet innlegg!

Vi var hjemme ganske sent på søndag, og jeg lå rett ut i senga i nesten hele går. Helt ødelagt i kroppen, og en påbegynt forkjølelse jeg ikke har tid til å få nå. Kom meg heldigvis opp av sengen i dag og hadde planer om å gå på en forelesning. Jeg leker litt student for tiden - endte i stedenfor opp med å lese på Baker Hansen i nyoppussede Nydalen som har blitt så koselig. Sånn kan det gå - jeg prøver igjen neste uke. Etterpå dro jeg på et møte og på litt shopping. Nå tror jeg faktisk at jeg skal legge meg snart. Døgnrytmen er snudd igjen, tommel opp - kanskje!

Noe spennende som skjer i livet deres, da? :-)

Om meg

Sandra Marie

Hei! Jeg heter Sandra. Jeg er over gjennomsnittet glad i å skrive, og deler ting som ikke alle andre ville ha gjort. Her kan du lese om hverdagen min, opplevelser, tanker og min vei til å bli frisk fra psykiske lidelser.