Sandra Marie Brandsrød

Next destination: Stockholm 20.09.2017

Det er ingen hemmelighet at jeg liker å forflytte meg rundt - spesielt ikke hvis det innebærer å reise til et annet land. Jeg var redd det ikke skulle bli noe tid til å reise denne høsten på grunn av studiene, men på skolen i dag satt jeg og bestilte flybiletter til Stockholm for søsteren min og meg. Vi skal bare være der en helg, men vi får hvert fall tre hele dager i vårt fine naboland. Ååh, jeg er så glad i Sverige!

// google

Jeg har vært i Stockholm når jeg var liten og en gang på jentetur - men det er mange år siden og vi opplevde egentlig ikke noe serlig mer enn utelivet den gangen. Denne gangen vil jeg utforske mer av byen - om dere har noen fine tips ting til å gjøre, se og gode restauranter så kom gjerne med de i kommentarfeltet ♥

Solnedgang i Jotunheimen 27.08.2017

God morgen søndag!

// Et par stopp på veien hjem i går kveld

Nå sitter vi og spiser frokost, med slitne bein etter vi gikk over Besseggen i går - hadde ingen anelse om at turen var så lang, innebar så mye klatring og opp og nedstigning. Turen tok vel rundt 7-8 timer og var på rundt 24 km, så vi var ikke hjemme før 20.30 i går kveld - da lagde vi taco og la oss på sofaen med engang! Det blir nok lenge til neste gang, om det noen gang blir noe neste gang, haha - men turen var veldig fin tross alt!

Nå skal vi snart gjøre oss klar for å reise hjemover mot Oslo - blir vel litt stopp underveis, så greit å komme seg avgårde. Håper dere får en fin søndag!

Roadtrippin 26.08.2017

Det ble litt av en roadtrip oppover i dag - vi hadde et langt stopp i Hønefoss, har faktisk aldri vært i den byen før så det var på tide! Vi shoppet litt der, før vi kjørte videre! Er ekstra koselig å kjøre bil i så fine omgivelser - vi stoppet ved dette vannet langs veien, og så på solnedgangen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Når vi kom frem dro vi på Peppes for å spise middag - jeg prøvde ut en av greenlight pizzaene dems, og ja - den var mye sunnere, men toppingen var ikke spesielt god syntes jeg!  Nå har vi endelig kommet oss på plass i leiligheten og lagt oss til rette på sofaen foran tv. Vi skal vel snart legge oss, så vi er opplagte til i morgen!

Turist i egen by 26.07.2017

Haha - altså. I går etter at vi hadde spist fisk på en restaurant vi aldri pleier å være på, så spurte de om det var første gangen vi var i Risør, og etter vi hadde vært der tok vi oss en gåtur på Tangen - det er der alle de små hvite husene ligger. ALLE trodde vi var turister der også - de sa vi bare måtte gå ned til havet for å se oss rundt, og noen spurte til og med om de skulle ta bilde av oss. Vel, man skal ikke si noe om gjestfriheten og stolheten av byen her i hvert fall - måtte le passe mye når de bare "nå tar de bilde av huset ditt", og jeg visste hvem det var - i mens de trodde vi var to turister!

Jeg må innrømme at byen er ganske fin på denne siden - vi er jo aldri her, men jeg kan jo forstå at turistene velger å reise hit:

Anker ♥

Kastellet:

Plutselig fløy det masse svaler over oss ♥

Risørflagget:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi fant et par fine topper også, og der fikk vi utsikt utover hele byen:

Det var dagens lille Risør-guide - skal sies at her finner man ikke akkurat frem med kart, så man må nesten bare gå på oppdagelsesferd selv! Etter kveldsturen vår dro vi på trening, og nå har jeg nettopp spist havregrøt og skal en tur til byen sammen med mamma. Senere skal jeg ut på Stangholmen med jentene- håper på like fint vær i dag som i går!

Ha en fin lille lørdag ♥

En sørlandsperle på Østlandet 15.07.2017

I dag tidlig tok hele familien båten fra Aker Brygge, og ut til Oscarsborg-festning - det var museum der og sånt, men jeg brydde meg egentlig mest om utsikten og havet:

Etter vi hadde vært der tok vi båten videre til Drøbak - en stemningsfylt by som minnet meg om sørlandet med hvite hus, blomster og rett ved havet. Vi spiste lunsj i sola med utsikt utover havna, og så litt i de små butikkene som var der og det berømte julehuset - julebutikken som er åpen året rundt.

Søsteren min heter Trine-Lise, hehe!

Etterpå tok vi båten hjem igjen, og følte vi hadde hatt en solfylt ferie på "sørlandet", bare en liten båttur unna Oslo!

Resten av dagen solte vi oss, jeg dro på trening og nå har vi nettopp grillet, og lagt oss på sofaen. Vurderer å ta meg en tur ut, men har ikke helt bestemt meg enda. Vi får se, håper dere har en fin lørdag ♥

Stefansdomen, Hundertwasserhaus & Risenrad 04.07.2017

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hest & kjerre var noe vi så overalt, og de hadde en egen stor og fin bygning hvor de drev med hestetrening - tror jeg.

Utsikten på toppen av domkirken - for å si det sånn, så var det verken verdt inngangspengene eller å gå opp de 343 trappetrinnene i en trang gang!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet egentlig ikke hva som er greia med dette - men vi dro dit fordi det så kult ut, og det var det jo?

Så har vi verdens eldste parieshjul - det er 120 år gammelt og overlevde krigen, det er ikke verst at det har stått så lenge og fortsatt fungerer! Det gjorde meg litt nervøs, men turen var kjempefin, og utsikten var så fin på toppen der - absolutt og anbefale!

Alle disse bildene er fra Wien - mer kommer nok senere!

Hva syns dere?

Belvedere palace 29.06.2017

Siste dagen vår startet vi med å reise til Belvedere slottet - ikke like imponerende som Schobrunn, men det var fint her også - men det kommer ikke like bra frem fordi det var litt overskyet. Etter besøket på slottet reiste vi til Hundertvasser, der spiste vi også sushi til lunsj før vi dro uvitende videre til en stor fornøyelsespark - vi skulle til pariserhjulet, og var ikke akkurat klar over at det lå et stort tivoli der. Vi hadde mer vi ønsket å se, så vi dro videre med engang igjen, og vi fikk sett ganske mye av Wien på kort tid - men nå gikk vi også hele tiden! Noe av det siste vi gjorde var å gå opp alle trappetrinne til domkirken, etter det fant vi noen små spesial-butikker vi ville besøke, og Mozart statuen - man kan jo ikke ha vært i Wien uten å ha sett den. Vi fikk en veldig fin avslutningen på turen - når vi satt i skybaren fikk vi utsikt utover byen med solnedgangen i bakgrunnen ♥

Gott morgen fra flyplassen 28.06.2017

God morgen!

Dere kan jo prøve å gjette hvem som reiste fra Wien altfor tidlig i dag - det var meg selvfølgelig. Jeg var fremme litt før 08, lette ganske lenge etter innsjekkingsskranken og når jeg fant den så var det ingen der. Jeg gikk til informasjonen, og det var da jeg innså at jeg var altfor tidlig ute, og at de ikke hadde åpnet enda - haha, er det mulig!

Så da var det bare å finne seg en plass å henge. Jeg fant meg kaffe, og en soya-dessert - jeg hadde jo alt spist frokost så ja. Jeg kom selvfølgelig ikke på tiden til innsjekk heller, så måtte stå 30 min i kø... hvorfor gidder jeg? Haha!

Nå har jeg vært igjennom de fleste butikkene her, og satt meg ned på en koselig plass. Det føles ikke akkurat ut som at klokken er 10 på morgningen lengre! Syns det er litt chill å vente på fly, jeg. Det er så rolig atmosfære når folk bare.. venter.

Men nå må jeg faktisk gå til gaten - vi snakkes i Norge ❤

Schönbrunn Palace 27.06.2017

Et lite øyeblikk i går, så savnet jeg Budapest - det kan jeg si at jeg ikke gjør lengre. Wien er en helt fantatisk fin by, og jeg er virkelig imponert over hvor fin den er - den går rett inn på listen over en av de fineste byene jeg har besøkt i Europa, og det har jo blitt endel i løpet av årene. Det er fine bygninger på hvert eneste hjørnet, og det er egentlig bare å se opp, så finner man noe pent å se på.

Jeg ble veldig positivt overrasket over Schonbrunn slottet også - for jeg trodde jo at det var et annet slott vi skulle til - hehe! Det var veldig fint der, og et stort området med masse parker. Er man i Wien må man innom denne plassen!

Vi har sett mye av byen ellers i dag også - vært på marked, spist på Mozart caféen, og kvelden avsluttet vi på en koselig restaurant. Vi har gått nesten 25 tusen skritt i dag, så nå var det utrolig godt å slappe litt av - i morgen skal vi reise til det andre slottet, og litt andre ting vi ikke rakk i dag!

Slapp café-dag i Wien 26.06.2017

Etter vi hadde tatt en taxi til leiligheten i går, så begynte det å regne - ikke bare litt heller, så det fristet ikke mye å gå ut igjen. Vi gjorde det tilslutt, men det var jo ikke så mye å gjøre i regnvær heller - heldigvis ble det oppholdt etterhvert, så vi slapp å bli gjennomblaute på vei hjem!

Det ble til at vi først spiste på Vapiano, dro på en kattecafé, også dro vi på en annen café som er Wiens eldste og vakreste - vet ikke om jeg er enig i det siste, men gammel var den, vi følte oss litt kulturelle der vi satt sammen med alle de gamle. I går ble det en café dag i rolige omgivelser - sikkelig søndagsmodus for oss, og egentlig over hele byen.

I dag skinner sola, havregrøten er spist (missed it!), sminken er tatt på og beina er litt mindre hovne - det eneste jeg vet er at jeg vil se slottet egentlig. Jeg fant ut i suvenirbutikken i går at Mozart er fra Wien, så det sier vel litt om hvor mye jeg vet om denne plassen - men venninnen min har full kontroll, tror jeg - hehe.

Dere må ha en fin mandag - i dag skal jeg også huske å putte batteriet i kamera før vi går!

Hello Wien 25.06.2017

God søndag ❤

Nå sitter vi på toget til Wien, som vi har tenkt å være de siste dagene av ferien vår! Vi kom akkurat inn i Østerrike, og i det ble toget stormet av politimenn, hehe - velkommen til hvordan Europa har blitt..

Ellers hadde vi en veldig fin dag og kveld i går. Spaet var ganske skuffende- det var veldig fint der, men vannet og folkemengden minnet meg mer om et badeland. Det tok ikke lange tiden før vi bestemte oss for å reise til dyrehagen istedenfor, som lå på andre siden av veien - det var en litt finere opplevelse. Resten av tiden brukte vi på forskjellige spiseplasser - det ble en god del drinker og vin i går, og selv om vi var tidlig i seng så merkes det i dag likevel. Kvelden avsluttet vi på Hard rock café og en gåtur langs Donau i mørket.

Kjærlighet ved første blikk - sebraer er så fine. Regner med at han la merke til at vi var like stripete ;)

Nå er vi straks framme, og skal finne oss en plass å spise frokost. Vi reiser til leiligheten vi har leid etter det, og noe mer enn det har vi ennå ikke planlagt.

Har du noen tips til ting å gjøre/se i Wien, så kom gjerne med de i kommentarfeltet!

Håper dere får en fin dag ☺

Sightseeing på Slottshaugen 24.06.2017

I går startet vi dagen med å reise til slottshaugen, på veien gikk vi forbi denne fine broen:

Vi tok kabelvogn opp!

Wiiindy!

På toppen fikk vi utsikt utover hele byen - ganske fint! I høyre hjørnet på bildet over, ser dere Gellert høyden - vi tenkte dra dit i dag hvis det blir tid.

Etter vi hadde vært her dro vi videre til en annen plass - der spiste vi også lunsj før vi reiste på Terror-museumet. Det var ganske skuffende - men å gå nede i kjelleren i mørket, hvor all torturren hadde skjedd var sikkelig ekkelt. Vi hadde tenkt å reise på bokcafé etter vi hadde vært der, men den var stengt - vi fikk sett litt andre ting på veien og rundt der før vi satt oss ned på Costa for å drikke kaffe. Det ble sent i går også, men vi handlet bare på butikken og slappet av på hotellet før vi la oss 2 i natt.

Nå har vi spist frokost og er på vei ut døren, i dag står byparken for tur - som er et stort området med mye forskjellig. Planen er å starte dagen med å reise til det populære spaet, så får vi se hva vi gjør senere! Det er jo lørdag i dag, så håper ikke det er så fult der at det ikke er mulig å bevege seg noen plass!

Ha en fin dag ♥

Hello Hungary 23.06.2017

God morgen ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Et lite stopp på Starbucks for en iskaffe i går - storby, iskaffe og sommer ♥ kan ikke akkurat klage på tilværelsen!

Skiltet i Amsterdam er hakket større, men det var jo litt kult dette også!

"Budapest Eye", haha - her gjelder vel det samme som over, bare med London i tankene.

Vi står på farten nå, og skal ut å se mer av byen! Ikke helt bestemt oss for hva enda - det kommer litt ann på hvordan været blir. Vi snakkes mer senere, så dere må ha en fin fredag og riktig god helg ♥

På toppen av kirken 23.06.2017

Hei i natten. Noen som er våken?

Nå er det altfor sent for å blogge, for merker jeg er veldig trøtt - men jeg prøver likevel. Vi har vært på farten siden frokost i dag, så det er kanskje ikke så rart man er trøtt - venninnen min har forsåvidt allerede sovnet, hun er ikke helt i form heller - men jeg tenkte jeg skulle komme innom her å si hei før jeg også legger hodet på puta!

Budapest er en veldig stor by - med mange muligheter, så vi visste ikke annet i dag enn at vi skulle starte med å se Parlamentsbygningen. Når vi hadde sett oss rundt i det området, så gikk vi videre og kom til en kirke - den gikk vi opp i, og fikk utsikt utover store deler av byen:

Derfra kom vi oss til hovedgaten av sentrum, med andre ord - shoppinggaten. Vi fikk bestilt oss biletter til båttur, så vi fikk se byen fra Donau eleven - vi satt på båten i rundt en time, i mens vi nøt et glass vin og fin utsikt. Det ble ganske varmt, så den alkoholen ble fort byttet ut i brus når vi kom i land. De siste timene av kvelden tilbringte vi rundt i området, og på en restaurant før vi kom tilbake til hotellet for et par timer siden!

Jeg orker ikke å finne frem flere bilder, så dere skal heller få se mer fra i dagen i dag, på et senere tidspunkt ♥

Szia Budapest 22.06.2017

Szia!

Jeg skjønner absolutt ingenting av det ungarnske språket - heelt uforståelig, men jeg har klart meg likevel. Hadde tenkt å skryte på meg at jeg fant fint fram til hotellet, uten å ta taxi og greier - jeg gjorde jo forsåvidt det også, helt til siste bussbyttet, hvor jeg tok bussen i feil retning - tok meg en time ekstra i stedenfor 10 minutter det, er så typisk meg. Men jeg kom jo frem tilslutt - til et hotell, som var en blanding av stygt, gammeldags og koselig!

Det er også helt sinnsykt varmt her, langt over 30 grader - så det er jo rene sahara ute på dagen!

Tenkte dere for engang skyld kunne få se hvordan jeg ser ut - legger jo så sjeldent ut bilder av meg selv. Oppdaterer Instagram mye mer hverdagslig - om dere ønsker å følge meg der så heter jeg nattdyr.

Jeg slappet litt av på rommet, også dro jeg på senteret som ligger rett ved her - så i dag ble det litt shopping. Fant meg også en ny favorittproteinbar på Tesco, som jeg skal hamstre med meg hjem - Tesco er jo bare tidenes største matbutikk, med mye utvalg!

Venninnen min kom for noen timer siden, så nå er jeg ferdig med å være på ferie alene - tror jeg trives best med selskap på ferie. Er kjempetrøtt, så skal snart sove - i morgen står sightseeing på programmet, gleder meg til å se mer av denne fine byen - for det lille jeg har sett så virker det som en utrolig fin by!

På vei til Budapest 21.06.2017

Riktig god morgen dere. Jeg har vært våken i mange timer allerede, har vel nesten døgnet - sånn blir det når man skal kure håret, og alt annet rett før man burde hoppe i seng- så ble det oversvømmelse på badet, og jeg sølte egg utover hele gulvet. Måtte reise litt over 06 til flyplassen i dag, så det ble liten tid til å sove.

Er nå på plass i flyet, etter å ha handlet litt sminke og slikt i taxfreen + en barnebag (matpakke), obligatorisk når jeg skal ut å fly - lite tips, for mat på Gardermoen er sinnsykt dyrt. Er fortsatt mett etter havregrøten min, men tok den med meg likevel for å være litt fornuftig. Dette ble turens bok, som jeg kjøpte i går - ikke spesielt lystig å lese på ferie, men den er nok veldig bra! Møtte faktisk forfatteren i sikkerhetskontrollen i stad, så det var jo litt tilfeldig - en søt jente!

Ellers var jeg så heldig å få en baby ved siden av meg på flyet som allerede skriker, har prøvd å fange føttene mine og kastet sutten på meg. Åh, barn altså 💓 Flyturen er på rundt 3 timer, så håper jeg overlever, og at det er fint flyvær. Skulle lage en vlogg egentlig, men det nye minnekortet mitt har også på magisk vis blitt skrivebeskyttet, så det fungerer ikke. Skal kjøpe meg et nytt når jeg kommer frem.

Vel, vi snakkes i Budapest, dere! ✈☀😎

Bildedryss fra Fredrikstad og Hvaler 28.05.2017

Det ble litt shopping i sentrum, før vi satt oss på byferga til gamlebyen - en veldig grei måte å komme seg rundt på! Det vi ikke visste noe om var at det var et stort opplegg i gamlebyen den dagen. Det var mennesker i kostymer, og flere marked - vi forstod pent lite når vi kom for å si det sånn, hehe!

Det er ikke mangel på pollen her i hvert fall!

Vi var her i noen timer, også kjørte vi ut på Hvaler for å se på en kunst-utsilling, det var kaldt der ute, så i går var vi i feil by - heldigvis var sola stort sett framme i Fredrikstad! Før vi dro hjem spiste vi på Vertshuset skjærhalden sammen med en vi møtte der ute - skal dere noengang til Hvaler dere dra dit å spise pizza!

Jeg tok ikke så mange bilder på Hvaler, men det er en sikkelig idyllisk plass - hvite hus, og små søte butikker. Minner meg litt om Risør egentlig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne søndagen er ganske så slapp. Nå må jeg spise middag, også skal jeg reise på trening, i mens foreldrene mine skal på åpning av ny skole - jeg var der oppe her om dagen for å se, og det hadde blitt sikkelig fint der nå!

Ha en fin søndag ♥

Castle of Capedera 15.05.2017

Slott/festning/kirke - med utsikt utover hele byen:

Pling, pling!

En liten dyrehage 12.05.2017

I går kveld viste mamma meg et inngjerdet området som var full av dyr, dyreelsker som jeg er måtte jeg jo dra dit for å se, og det var jo nesten en dyrehage det - alle kom løpende bort til oss også:

Se så søt!

Kyllingene var jo bare de søteste da - turte ikke å gå nærmere, siden moren stod og våktet over dem!

Noen katter og hunder fant vi også på veien:

Nå står trening på planen - også skal vi nyte den siste dagen fult ut før flyet går hjem i natt!

Blått hav så langt du ser 11.05.2017

For en slapp ettermiddag dette har vært, har omtrent ikke beveget meg fra solsengen og boken, og det har vært overskyet nesten hele dagen - kanskje derfor jeg klarte å ligge der så lenge, hehe! Jeg ble rastløs tilslutt og gikk meg en liten tur, og tok bildene over! Nå har jeg satt meg på terrassen med et glass rødvin, tenker vi skal lage middagen vår selv i dag - jeg har i hvert fall kjøpt den inn, senere i kveld er det konsert her som vi skal på!

Ha en fin kveld ♥

Good morning from Viva Mesquida 11.05.2017

Hei!

Jeg har aldri fortalt dere hvor jeg er? haha - jeg er i Cala Mesquida i hvert fall! Jeg undrer meg også på hvorfor jeg har stått opp før 08, men da får jeg mye ut av dagen, og tid til å ligge her å chille nå. Ja, jeg gikk inn igjen - litt kaldt på balkongen siden det enda er overskyet. Ikke at det er noe serlig varmere inne, men sofaen er bedre å sitte i.

Jeg må innrømme at jeg i går kjøpte meg to kopper. Jeg prøvde å motstå helt til slutten av dagen, men da endte jeg opp med to i stedenfor, haha - ugler ♥

Vi hadde en fin kveld i går også, vi fikk ganske sjokk når vi skulle betale for kelneren hadde slettet hele regningen bortsett fra en øl på 3 euro - altså? vi satt der og måpte, snakk om å være snill mot gjestene sine - snille har de vært på de andre stedene også altså, vi har fått både drikke og dessert, men hele regningen var ekstremt! Ellers er det dårlig med solnedgang her dessverre!

Skal lage meg havregrøt nå, ja - jeg er blitt en gammel bestemor, så jeg tok med meg min egen mat på ferie. Etter det drar jeg nok og trener, siden det er såpass tidlig enda - så blir det en tur i spaanlegget etterpå - det ene bassenget der er så sinnsykt oppvarmet. Vurderer om jeg skal bestille meg en time for å fikse neglene mine også, men vi får se!

Dere må ha en fin fin dag ♥

Shopping, sangria og tapas 10.05.2017

I går kveld var vi på Meksikansk resturant og så på Queen-show før vi gikk gjespene til sengen hele gjengen - i dag tok vi taxi til nærmeste litt større by, Cala Rataja - en sikkelig koselig havneby! Vi så litt i butikker, og spiste tapas langs strandpromenaden - jeg som alltid har nektet å spise tapas! Det var deilig å se noe annet enn hotellet egentlig, og få en liten pause fra solsengen, hehe!

Nå drikker jeg kaffe - jeg glemte å bruke kjøpevann, så jeg drikker kaffe med klor, sikkelig godt må jeg si! Men må løpe nå, så jeg rekker å trene før middag i kveld klokken 20.00 - det blir italiensk, oppe på en terrasse med utsikt utover havet. Plassen her er kanskje liten, men hotellet er jo så stort at det gjør ingenting! Vi snakkes - hører at det snør i Norge, så jeg koser meg litt ekstra i dag merker jeg, haha - sorry ♥

Ha en fin kveld!

Morgentur i fjellet 09.05.2017

I dag startet vi morgenen med en liten gåtur langs havet og litt opp i fjellet - det er en slags nasjonalpark:

En deilig start på dagen! Nå har vi lagt oss ved bassenget, og jeg fikk streng beskjed om av helsesekretæren at jeg ikke skulle være i sola, så ligger med toppen på - vi var der i utgangspunktet fordi jeg var så heldig å finne en flått i foten. Mamma har tatt den ut nå, men æsj. Nå skal jeg tilbake til boken min, vi snakkes senere!

Håper dagen deres er fin ❤

Amazing view 08.05.2017

Denne plassen er virkelig fin, liker meg sikkelig godt her! I kveld har vi spist på restauranten som ligger nede på stranden, og nå er vi klare for å gå å legge oss - så god natt fine dere ♥

Chillern 08.05.2017

Det ble ikke yoga på meg i dag, men jeg fikk trent og det var en sikkelig fresh start på en ny og slapp dag i sola.

Denne var det første jeg så i butikkhyllen - ingen Sara, så Sandra er på vei tilbake igjen!

Det var lunsjen sin det (hah!)

Ny bok - så nå henger jeg med igjen, fikk jo ikke lest en eneste bok i april jeg!

Nå har jeg lagt meg i en bungalow, siden jeg trengte litt skygge - mye makdrasser og bølgesus i bakgrunnen kan man ikke akkuratt klage på 💕

Havnet i paradis i natt 07.05.2017

Fredag ettermiddag tok søs og jeg flyet til Mallorca - jeg har holdt dette hemmelig i flere uker nå, så nå var det deilig og endelig kunne røpe det! Vår mor kom nemlig ned med flyet for noen timer siden, og visste ingenting om at vi satt her og ventet på henne - om hun ble overrasket? Tror resepsjonisten hadde det like morsomt som oss, jeg - hun ble veldig glad for å se oss, og for å få tilbringe ferien sammen med oss, så i år startet sommerferie tidlig ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi spilte Yatzy ved bassenget, gjett hvem som klarte å trille terningen ut i vannet, ikke bare én gang - men to? meg selvfølgelig, jeg fikk meg en god latter av det - mens livvakten måtte dra den opp med hov, og søs måtte bade den andre gangen - fikk forresten Yatzy når terningen kom opp igjen!

Vi kom ikke i seng før 03.30 i natt, og var oppe i 09-tida, så det føles ut som vi har vært her veldig lenge allerede, og har fått mye ut av dagen! Vi har spist frokost på en solfylt terrasse, utforsket området vi bor på - det er en stor resort som er helt sinnsykt fint! Det er blomster, solsenger, palmer, basseng og boblebad overalt. Vi lå endel ved bassenget i dag og solte oss, også tok vi et bad i jazzucien som hadde utsikt utover havet og stranden! Det er også treningssenter her, så etter badet trente jeg - å trene med solsteik i ansiktet var litt for varmt, men det var deilig etterpå! Nå skal vi legge oss etter å ha spist middag, og kost oss sammen med mamma på rommet vårt etterpå. Så dette har vært en veldig fin dag ♥

Håper dere har det fint, klem!

Gøteborg dag 3 26.04.2017

Bedre sent enn aldri - her er de siste bildene fra siste del av søndagen vår i Gøteborg. Tiden gikk stort sett til å gå rundt i byen, shoppe litt - også spiste vi på en taco-bar før vi dro til hotellet og deretter til bussen:

Det spisestedet anbefales om man er ute etter taco-retter forresten - er ikke mye dill og dall på tallerken, akkurat slik jeg liker det, hehe. Det var også veldig koselig der!

Hvorfor har vi ikke en slik sjappe i Norge? det er ikke få jeg ser som handler inn taco på fredager når jeg er i butikken akkuratt, så det burde egentlig vært en selvfølge at vi hadde en slik bar. Taco må jo være Norges ny nasjonalrett. Jeg lurer på hvor mange som faktisk spiser taco en gang i uken i Norge - jeg tror ikke det er få!

Spiser dere ofte taco?

Gamlebyen Haga i Gøteborg 18.04.2017

Her tilbringte vi noen timer på søndagen - det var mye som var stengt, men vi fikk kikket litt:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gadd ikke å gå opp i den kulden som var - men her er tårnet:

Vi satt vi oss inn på denne caféen, for en liten fika:

Min søster hadde nemlig lyst på kanelbolle og den var ikke liten heller - jeg fikk hjertekaffe også ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Edit: Nei, vi spiste den ikke opp - haha.

Videre gikk vi til sentrum igjen, det kommer i innlegget dag 3 ♥

Dag to i Gøteborg 16.04.2017

Dagen i går startet vi på Universium - alt fra regnskog, akvarium til lek og litt nyttig informasjon. Det var morsomt å ha vært innom her, men det var nok litt mer barnevennlig enn jeg hadde sett for meg, så vi kommer nok ikke til å ta turen tilbake igjen - med mindre vi har med oss barn, hehe! Jeg tok endel bilder der inne, men tror jeg dropper å legge de ut nå - her er i hvert fall lit bilder fra før og etter:

På veien fra Universium fant vi en café, som faktisk samme kjede som restauranten vi spiste på i går kveld:

Ellers gikk vi litt rundt i byen - vi var innom Saluhallen, også ble det tilslutt shopping. Gøteborg er også stille og rolig i påsken, noe som er ganske deilig - sett bort i fra Universium, der var det sinnsykt mye mennesker.

Le pain francais 16.04.2017

Det er ikke ofte jeg skriver om eller anbefaler restauranter og gir det et helt innlegg på bloggen, men i går kveld var vi på en sikkelig fin plass - helt tilfeldig også, for vi skulle egentlig et annet sted som hadde stengt! Det var så utrolig fint og gjennomført der - maten var sinnsykt god, og det samme var drikken. Det var også garderobe der og utested i andre og tredje etasje, så man kunne spise middag og dra rett ut om man ønsket - vi valgte å dra tilbake til hotellet, men vi måtte jo ta en runde for å se!

Ellers hadde vi en veldig fin dag i går, vi var heldige med været også - men dere får se mer av dagen vår i går senere! I dag var jeg oppe allerede litt over 08 - vi sover i 1.50 seng, så dere kan jo tenke dere hvordan det er, når vi begge er vandt med vår egen dobbeltseng, hehe - men hotellet er sentralt og ok, så det går fint for et par dager. Nå har vi nettopp spist frokost og er klar for siste dag i Gøteborg - vi skal først til Haga, som er en koselig plass, så får vi bare se hva mer vi rekker før bussen vår går kl 18!

Håper dere får en fin søndag, nyt den ♥

Dag en i Gøteborg 15.04.2017

Eller - kveld en blir vel mer riktig å si i dette tilfelle. Vi rakk ikke akkuratt så mye i går, men vi fikk med oss kveldssola og fikk tatt litt bilder i området før vi satt oss ned på Vipiano. Det var en etterlengtet og fortjent middag med et glass vin til. Etterpå gikk vi bare i butikken, ettersom senteret allerede hadde stengt. Vi satt oss ned på en pub som hadde live-musikk, og tok oss et par glass vin der før vi gikk tilbake til hotellet å slappet av og sovnet - det ble en koselig og avslappende kveld hvert fall ♥

I dag skal vi få mye mer ut av dagen - vi mistet jo tross alt en halv dag i går!

Ha en super påskeaften ♥

Endelig snart framme 14.04.2017

1 time gikk, 2 timer gikk, 3 timer gikk, 4 timer gikk - tilslutt ble vi nødt til å vente på neste ledig avgang som ikke var før 12.50. Altså - nettbuss har ødelagt halve dagen vår, planen var ikke akkurat å tilbringe den på bussterminalen i Oslo. Ganske utrolig at jeg gadd å vente så lenge som vi gjorde, halve dagen har jo gått bort nå - noe som er ganske kjipt. Nå er vi i hvert fall på vei, og søs var grei å tok med lunsj til meg - nettbuss var så spandable at de lot oss kjøpe mat og drikke for 25% av bilett-prisen, så jeg lot være - var ikke helt i det humøret etter så mange timer. Det utgjorde rundt 50 kr - som jeg kjøpte kaffe for i mens jeg ventet!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sikkelig påsketur med Solo og Kvikk-lunsj - jeg har jo fått tid til å starte på en krimbok i dag, og en krimserie i mens jeg har ventet. Begynner merkelig nok å bli litt trøtt nå.

Til gjengeld er dette en stor og varm dobbeltdekker, med stor plass til beina og gode seter - noe som egentlig bare skulle mangle etter å ha ventet siden 07.30. Håper vi får bli sittende sammen resten av turen, vi ble jo bare ombocket til denne bussen så det vet man jo aldri! Jaja - nå er vi hvert fall snart framme og kan reise rett til hotellet vårt. Vi kommer nok bare til å stelle oss litt, også dra ut med engang - siden vi har mistet såpass mye av dagen!

Den fantatiske svinesundsbrua:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dagens lærdom: aldri mer nettbuss om man kan velge noe annet!

Next stop is - Gøteborg 14.04.2017

--Gothenburg--

God morgen, i dag er det virkelig en tidlig morgen - men det er jo langfredag.. høhø.

Mobilen min skrudde seg av i natt, så det ble en stressende morgen også - var på bussterminalen ett minutt før bussen skulle gå. Vel, sitter jo på bussen til Gøteborg nå - men vi har stått stille i 40 minutter, fordi døren ikke vil lukke seg - virker som dette tar enda lengre tid, så nå er det ikke noe stress lengre kan man si. I mens vi har ventet har vi hatt besøk av tollere også - sånn er verden blitt.

Jaja, jeg håper vi snart kommer avgårde - søsteren min kommer på i Sarpsborg. Det er ikke mange timene til Gøteborg, så vi er fremme allerede i 11-12 tiden, og kan ikke sjekke inn på hotellet før i 15-tiden, så det var jo litt dårlig planlegging - men det ordner seg nok! Vi har ikke lagt noe serlig planer for turen siden vi har vært der før - så vi kommer nok ikke til å stresse rundt, det frister ikke noe serlig heller egentlig - men det blir fint å komme seg bort et par dager.

Kom likevel gjerne med noen tips om dere har noe spesielt å anbefale i denne byen - ellers må dere ha en super god helg og kose dere videre i påsken ♥

København 21.02.2017

Var på en svipptur til København i høst, og jeg har ingenting annet å skrive om i dag, så da tenkte jeg at jeg kunne dele bildene derfra. København er virkelig en fin by syns jeg ♥

Vi reiste en torsdag, og vi hadde bestilt bord til buffet på kvelden - anbefaler ikke å bestille den buffen om du skal med denne båten. På fredag var vi tidlig oppe - fikk i oss frokost og satt oss på bussen til sentrum. Her hadde vi kun 7 timer, så det gjalt å være effektiv. Noe vi også var, og fikk sett ganske mye på kort tid. Vi var innom gamle Christiania, Nyhavn, Strøget, tivoliet og den lille hafruen. Sistnevnte ble litt kaos - vi endte opp med å ta en taxi som kjørte oss dit og tilbake til havnen, haha!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

// Han her har vært med på ca alle turer siden jeg fikk han ♥

// Det er så fine hus ved Nyhavn!

// Utseiling fra havnen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ombord i båten igjen spiste vi på den italienske resturanten, og utover kvelden ble det noen drinker og vin - og vi var tilbake igjen i Norge tidlig neste dag!

Noe jeg liker veldig godt med disse båtene er mangelen på dekning, så alle er plutselig intressert i å snakke med hverandre, i stedenfor å ha nesa i mobilen hele tiden - fantatisk, hva? Hehe!

Fler som er glad i Danmark? ♥

Fra Van Gogh til Heineken 06.02.2017

Søndagen dro vi til området hvor Rijksmuseet ligger, og de berømte bokstavene:

Ettersom det begynte å regne, gikk vi inn i suvernibutikken - vi følte det var litt teit å kjøpe suvernier uten å ha vært inne på Van Gogh museet, og siden det kun var 1,5 time til vi skulle være på Heineken og det regnet, bestemte vi oss for å ta en titt på museet likevel. Jeg ble positivt overrasket faktisk - mange fine malerier. Så han klarte å imponere meg likevel! Jeg fikk selvsagt ikke bilde av de fineste - men snek til meg noen i mens vakten ikke så på. Det mest berømte bildet av blomstene var selvfølgelig på renovering, da. Også var det et bilde jeg ikke fant, så måtte nøye meg med postkort - sånn er det når man skal i gjennom en stor bygning på kun én time!

-Her er han da-

Visste dere at han tok selvmord? det visste ikke jeg!

-Så fine-

-Det berømte bilde-

-Fra en kultur til en heelt annen en-

-Heineken sine 4 ingredienser-

Bare jeg som ikke visste at øl består av 95% vann?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gikk igjennom et lite museum, bryggeri, fikk smake på uferdig øl (det anbefales ikke!) og plutselig stod det en gjeng med hester foran oss - wtf?

Vi var i gjennom en slags simulator med film, som tok oss med steg for steg på hvordan man brygger øl - moro! Så fikk vi en øl i neste rom, og fikk lære hvordan man drikker øl. Her ser dere en begeistret storesøster som absolutt ikke liker øl:

Den siste delen var mest lek- alt fra øltapping, karaoke, sykling og bilder:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Når vi var i gjennom alt tok vi heisen til toppen av bygget, og der fikk vi spandert på øl fra baren, og fikk utsikt utover hele byen:

Til og ikke være glad i verken kunst eller øl, ble dette en ganske fin og balansert dag!

Videoblogg: Efteling/Amsterdam 2016 05.02.2017

Min første ordentlige videoblogg - haha, det tror jeg dere kan merke på både på filmningen og redigeringen. Dette gikk veldig fort, så statser på at neste video jeg eventuelt lager er litt bedre. Fant ut av at jeg like gjerne kunne sett sammen filmene fra parken i stedenfor å legge ut masse bilder - som dere sikkert skjønte så er Efteling en eventyrpark - med overraskende lite barn når vi var der på en lørdag, haha(??)!. Slang meg de få filmene jeg hadde fra selve Amsterdam + noen bilder også, når jeg først var i gang. Det ble ikke så mange, ettersom kamera gikk tom for strøm den siste dagen.

Vandretur i Amsterdam city/oldtown 02.02.2017

Bildene herfra er fra gåturen vi hadde på mandagen før vi dro hjem - minus de to første - jeg kunne ikke akkurat legge ut alle jeg tok, men her er endel av de:

-Fra vinduet på Hard Rock Café-

-Fin by-

Last day 30.01.2017

Hei! ❤

I dag har vi vært i gamlebyen, og på litt shopping før vi dro til Jordan hvor Anne Frank huset ligger - ingenting er som å avsluttet ferien med en liten depresjon. Neida, men interessant var det. Utryddelsen av jødene er helt forferdelig å tenke på, jeg vet at noen tror at alt er oppspinn, noe som er helt utenkelig å tro fra min side. Måtte aldri denne historien gjenta seg! Det var fotoforbud, men jeg snek til meg et lite sitat som traff meg ganske bra. Etterpå dro vi på et pannekakehus for å spise litt, og kikket litt rundt i området.

Nå har vi pakket litt om og sitter og slapper av i hotellobbyen, ingen av oss har lyst til å bevege oss, men snart må vi gå til trikken og deretter toget. Gleder meg til å komme hjem igjen, heldigvis er det en rask tur med flyet før vi er i Oslo.

Vi snakkes mer i morgen 😊

Levende utstillingsdukker - red light district 30.01.2017

Vi avsluttet sightseeingen i går med en liten tur innom red light District - altså.. haha, hvordan kan man beskrive det?

Å gå forbi små vinduer hvor det står utstilt damer i undertøy som utstillingsdukker var veldig spesielt. Og når de var opptatt var vinduene tomme. Er ikke det slikt man bare ser på film? Jeg er fortsatt fascinert over at det faktisk er ekte personer. Jeg skjønner ikke at de klarer å stå der å bli nedglodd som levende sex-utstillingsdukker av turister dagen lang.

To røde firkanter, med plass til to personer - denne er tom, de banket og dro for gardinen om noen prøvde å ta bilde av dem, forståelig nok. Jeg gjorde det ikke, da jeg helst ville beholde kamera og ikke få det kastet på kanalen. To dårlige snik-bilder har jeg da, men de beholder jeg på mobilen. Litt respekt må man ha i dette området!

Det var en opplevelse dere ikke kan være foruten om dere tar turen innom Amsterdam. Kan jo ikke gjøre annet enn å le, samtidig som det er utrolig trist for de som står her på utstilling - og jeg forstår jo hvorfor vi ikke har vært her med foreldrene våre... 😅

Jeg vet jo at prostitusjon er lovlig her, men er det virkelig noen som velger denne jobben av frivillighet? Det klarer jeg ikke helt å se for meg, selv om det kan hende det er tilfelle - jeg håper på det siste, jeg. Selv om det da er litt merkelig at ingen får ta bilde av dem. En interessant kulturforskjell kan man si. Jaja, nok tanker om dette, hehe.

Ut på sightseeing 29.01.2017

I går gikk hele dagen til parken - har så mange bilder derfra, så det orker jeg ikke å begynne med nå. Et par bilder fra toget i går, gøyalt med dobbeltdekker:

Heisann og god søndag til dere ❤✨

Nå skal vi ut på sightseeing, jeg har blant annet klart å overtale søs til å bli med på Heineken experience, haha - noen ting må man jo bare få med seg! Ellers skal vi til Van Gogh og Riijksmuseet - litt usikker på om vi gidder å gå inn på disse. Verdenskjent kunst er liksom ikke så viktig, eller? Haha! Jeg finnes ikke kunst eller museums interessert egentlig, men det er vel noen ting man burde få med seg likevel. Jeg har sett Mona Lisa og Skrik, og klarer meg egentlig fint med det, jeg.

Men først skal vi finne Hard rock café for å spise frokost/lunsj, ute er det helt grått, så håper været blir bedre etterhvert. Kjipt når alt bare er grått..

Ha en super søndag!

Day 1 in Amsterdam 28.01.2017

Litt bilder fra dagen i går:

Sånn ble håret mitt forresten - trenger nok enda en klipp og enda fler striper for å få det slik jeg vil.

Internettet er kjempedårlig, så dette ble bare et raskt innlegg via mobilen - dagen i går gikk for det meste til shopping og litt sightseeing i byen, siden vi var så sent ute. I dag har vi tenkt oss til Efteling :-)

Ha en fin lørdag ✨❤

Next stop is: Amsterdam 26.01.2017

Jeg forbinder Holland med masse fine blomster, vindmøller, sykler, fornøyelsesparken Efteling, ostebutikker og sjokoladestrøssel på brødskiva - så det er mine barndomsminner derfra ♥ - okey, så fint kunne det jo ha hørtes ut - men jeg var 15 år sist jeg var i Amsterdam, hatet livet som verst, kjedet meg i hjel i blomsterparken(e), ventet utålmodig mens de andre så på ost, og ble livredd å gråt meg i gjennom en kø i fornøyelsesparken fordi jeg ikke fikk vente på utsiden. Så pappa - takk for det traume, kommer aldri til å glemme det. Tok den igjen i 2013 forresten - så jeg regner med at jeg skal tørre nå også. Efteling og sjokoladestrøssel er uansett er fint minne, og blomstene er nok ikke å oppdrive på denne tiden av året, ellers hadde vi nok tatt turen - for i dag elsker jeg jo blomster. Disse tingene blir såklart byttet ut med Red Light District og hasjbrownies nå - nei, jeg kødder. Vi er ikke den type mennesker. Vel, gleder meg til å utforske byen i litt mer i voksen alder, så blir det nok en tur på ostebutikkene også ;-) Foreldrene våre bodde i Rotterdam før, så vi vet om endel, men skriv gjerne om du vet om noe som er verdt å sjekke ut!

Det skal bli godt å rømme fra Norge nå, etter denne uken med mange personlige ting som har skjedd - alt skjer på en gang når det først skjer noe og det har virkelig vært en slitsom uke. Jeg pleier å være ganske flink til å legge igjen problemene mine i Norge når jeg kommer ut av landet - og derfor er jeg også jevnlig ute av Norge. Jeg satser på avkobling, for det trenger jeg nå. Når dere leser dette, er flyet i ferd med å lette fra bakken. Vi er ikke hjemme igjen før sent mandag - vet ikke helt hvordan, men vi klarte å bestille retur-biletten feil dato, så ferien ble en dag ekstra. Etter alle de turene jeg har bestilt, så måtte jo det komme en dag for at det skulle skje også - jeg har tross alt ikke mistet et fly enda ;-)

Har du noen tips til ting å gjøre i Amsterdam? kom gjerne med dem

Interail i Italia - Venezia 12.01.2017

Siste stopp på turen vår var Venezia- den fineste kanalbyen du finner ♥ Jeg har vært der en gang tidligere, våren 2010 - men kunne nesten ikke kjenne meg igjen, det sier litt om hvor mange små gater og veier den øya har, ikke at jeg har blitt gammel nei (hehe, eller jo). Vi gikk mye rundt i de små gatene, og fant alltid en ny butikk å gå innom - vi gikk oss selvsagt også bort på kvelden, men heldigvis var det noen snille som fikk oss på rett spor igjen - var jo ikke akkurat bare å sette seg i en taxi på en bilfri øy!

Vi spiste vi på Hard Rock Café - jeg har en tradisjon med og alltid spise der når jeg er ute og reiser, og med at jeg alltid kjøper med meg t-shorte, og samlingen begynner å bli så stor at jeg vurderer å slutte med det, for bruker jeg noengang disse t-shortene? Hehe, nei. Og er maten noe spesiell der? ikke det heller, nei. Men morsomt er det da!

Vi bestemte oss tilslutt for at vi skulle svi av 80 euro for å kjøre en gondol-tur, sinnsykt dyrt, men det var en koselig tur i det minste:

Den siste dagen ble det båt-taxi over til flyplassen - dette husker jeg spesielt godt, siden vi mistet den båten vi skulle ta, men vi rakk heldigvis flyet selv om!

Husk å spise masse pizza og is om du skal på ferie til Italia ♥

Interail i Italia - Padova 04.01.2017

Vi var litt sene med å bestille oss hotellrom i Padova, og det eneste vi fant var en svitte. Passet oss perfekt med stort rom, seng og boblebad - siden det var påske så var omtrent ingenting åpent, og vi fant fort ut av at vi egentlig ikke trengte to dager der, men vi koste oss på rommet med takeaway og serie på iPaden vi!

Vi var jo i byen og så mye også, og spiste ute, regner med det er begrenset på hvor spennende bilder av bygninger kan bli, men her har dere noen:

Ferden gikk videre med toget til Venezia ♥

Interail i Italia - Verona 29.12.2016

Etter vi hadde vært i Milano, tok vi toget videre til Verona for en dagstur:

Jeg nektet å reise før vi hadde fått sett balkongen, og vi lette og lette - vi fant Romeo & juliet balkongen tilslutt, og bussen til togstasjonen rakk vi akkurat:

// Vi var ikke de eneste der..

En veldig sjarmende og fin by - akkurat passe stor, anbefaler å ta turen om du er i nærheten ♥

Videre tok vi toget til Padova!

Interail i Italia - Milano 29.12.2016

Søs og jeg var på en liten tog-tur i Italia i påskerferien - noe som er veldig lenge siden, men jeg har ikke delt bildene og har ikke noe annet å blogge om akkurat nå, så her kommer bildene fra byene vi var i, oppdelt i fire deler - siden vi var i fire byer.

Vårt første stopp på turen var Milano - etter å ha sjekket inn på hotell, fant vi et sted for å spise, og fikk tidenes pizza:

Altså, se på den pizzaen da ♥ når vi så rundt oss, så oppdaget vi at vi var de eneste med hjerteformet pizza, hahaha!

Vi gikk litt rundt, og siden det var så fint vær bestemte vi oss for å besøke litt servedigheter med det samme:

// Dette må være den fineste katedralen/kirken jeg har sett, og jeg har sett mange!

// Husker denne skjærtorsdagen som veldig fin - med sol, is, pizza og en fin storby!

Dagen etter besøke vi slottet og litt andre steder:

Så pakket vi sekkene våre (som selvfølgelig allerede hadde blitt litt tyngre), og tok toget videre til Verona ♥

Birmingham 10.12.2016

Heaven jo ♥

Det har vel blitt i overkant mye julemarked og julebilder her nå - jeg har hvert fall fått dosen min for minst et år (hehe). Men hele Birmingham var fult av julemarked, og det var stort sett der vi var - og innpå senteret å kikket litt og spiste middag før vi dro hjem.

London, baby 09.12.2016

Første stoppet vi hadde i London var Big ben og London Eye, bare fordi det var så lenge siden vi hadde vært der:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etterpå havnet vi i Oxford Street, og der ble det litt shopping. Vi gikk til Covent Garden og spiste lunsj på Bella Italia, og ellers gikk vi bare rundt og oppdaget nye plasser av London vi ikke hadde vært i før:

Vi beveget oss mot Picadelly Circus - var innom den store M&M-butikken, og fant tilslutt Hummingbird bakery som selger helt sinnsykt gode muffins!

Vi endte tilslutt opp inne på et gigantisk kjøpesenter utenfor byen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi dro hjem igjen i åtte tiden, og koste oss med vin og middag på veien. Vi var ganske slitne, så dagen etter var vi kjempetreige med å komme oss ut. Vi reiste til Birmingham - bildene derfra kommer i neste innlegg.

Stoke on Trent 05.12.2016

Vi hadde en rolig start på dagen i går - rundt halv 2 dro vi inn til byen. Det ble enda ett julemarked, litt shopping og kaffe på Costa. Vi var også innom Winter Wonderland - som var mer et stort tivoli med svære karuseller enn marked. Vi var uansett kalde og bestemte oss for å bestille mat å dra hjem. Endte opp med at vi bestilte på mobil, dro hjem og fikk maten på døra fordi stedet ikke tok kort, hah! Ellers ble det en rolig kveld foran TV'en.

Nå skal vi med toget til London - vi har begge vært der flere ganger før, så vi har ikke lagt noen spesielle planer. London er uansett en fin by å tilbringe tid i.

Ha en super mandag ❤

Manchester 04.12.2016

Vi startet dagen i Manchester med kaffe og frokost/lunsj på Starbucks - med fine julekopper ❤ Ellers gikk vi rundt i sentrum og kikket litt, og så blant annet på julemarkedet som var overalt. Siden vi begge har vært i Manchester før, endte vi opp innpå senteret i noen timer - det var veldig stort og fult av mennesker, så forstår ikke at vi orket - men det ble med masse fint hjem! Når vi var utslitte fikk vi etter litt ventetid bord på pizzaexpressen. Vi kjørte til Stoke etter vi hadde spist - var innom Tesco og handlet, før vi avsluttet kvelden med et par flasker vin og et par julefilmer 🎄✨🎅

Alicante, spain 09.11.2016

Akkurat nå savner jeg varmen veldig, så da tenkte jeg at jeg kunne dele bilder fra turen til Spania. Vi var i Alicante, en by det ikke var veldig mye å gjøre i, men vi koste oss selv om:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne godteributikken skulle jeg gjerne ha hatt i Norge:

Sara er et navn som forfølger meg:

Oppe i slottet:

Man må spise sushi når man kommer over en helt rosa restaurant:

Nest siste dag hadde vi leiebil - vi kjørte til Benidorm, opp i fjellene til Guadalest og tilslutt til Torrevieja:

Og heldigvis er det ikke så lenge til jeg reiser til England for ny kvalitetstid med reisefølget mitt ♥

Good morning form Spain 21.09.2016

Hei dere!

Tidlig i dag reiste jeg til flyplassen, og har nettopp ankommet Alicante. Det var så fint flyvær at timene gikk som en drøm over skyene. Det skal bli så deilig med en etterlenget sommerferie nå, trenger virkelig en pause fra behandlere og Norge generelt. Selv om jeg mistenker at det er endel nordmenn her. Nå gleder jeg meg til sol, sommer og alt som hører med - har akkurat fått i meg litt lunsj, i mens jeg venter på at reisefølget mitt skal lande på bakken - så vi kan reise til hotellet sammen.

Håper dere får en super dag! ❤

Fjelltur til Rjukan 15.09.2016

I helgen var søs og jeg på Rjukan for å bestige Gaustatoppen - vi kom frem ganske sent på fredagen - her underveis:

Og dagen etterpå våknet vi til... grått vær og regn:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Litt kjipt kan man si - da var det ikke så mye annet å gjøre enn å droppe fjellturen, siden vi helst ville se noe annet enn tåke - vi reiste på tungtvannsmuseet, gikk en tur i Rjukan by, også kjørte vi dresin-sykkel på den gamle Rjukan-banen. Vi kjørte tilbake til hotellet og var klare for en rolig kveld, men så måtte vi ut igjen for å spise middag. Kvelden avsluttet vi med kakao og peis i hotellobbyen, som føltes mer ut som en hytte enn et hotell :-)

Slik det bratte fjellet nedenfor bygningen ser ut, klatret sabotørene opp midt på vinteren, jeg kan ikke skjønne hvordan de klarte det - men heldigvis så lykkes de kan vi vel mene i dag.

Rjukan var en ganske liten og koselig by!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi møtte ekstremt mange sauer på tog-veien - noen stirret på oss som om vi var to aliens, i mens andre løp for livet før de stoppet i enden og fant ut av at vi ikke var så farlige likevel:

Sauer ♥

På lørdagen våknet vi til strålende vær, og masse sol! Wiii, vi tok først en tur med Krossobanen - jeg hater det jo, men jeg er den som vil kjøre en slik taubane? Ikke hvilken som helst heller, men Norges eldste! Vi fikk en fin utsikt på toppen og fikk tatt oss en liten tur innom endel av sabotørstien med minnesmerke, en kuliss fra tungtvann-serien og et lite museum:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var så vindstille og solen stekte, og vi gledet oss til å gå opp på Gaustatoppen. Men - fyyyf, det var så kaldt at det gjorde vondt i hodet, og vi blåste nesten over ende på veien oppover. På toppen var det heldigvis ikke like mye vind, og vi kunne nyte utsikten. Vi bestemte oss for å ta Gaustabanen ned igjen, og det tror jeg var et lurt valg - vi var ikke de eneste med den tanken heller! Har aldri vært så glad i en varm bil og superundertøy før tror jeg, haha :-)

Herfra kan man faktisk se 1/6 av Norge:

Pågrunn av den ekstremt steinete veien, så tror jeg ikke dette er en tur jeg gidder å ta igjen, men norsk natur er definitivt noe for seg selv!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva syns du om bildene, og har du vært på Gaustatoppen før?

Color Line Magic 28.07.2016

Lugaren var bare helt fantatisk for fire personer - vi fant ikke engang sengene våre. Hvis man liker det intimt er dette lugaren å velge! Vi så utseilingen fra Oslo, reisefølget startet med øl allerede før vi hadde kommet inn på båten - og det tok ikke lange tiden før vi satt i casino og sløste bort penger på spilleautomater, og slurpet alkohol.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tenk å bo på den lille holmen der - fantatisk!

Og her lå vi etter middag, sol, alkohol, blå himmel, musikk, og en båt som kjørte - ganske herlig - frem til vi ble lei av vinden!

Det bildet her altså...

Etter kveldens show så vi på solnedgangen:

Vi dro på nattklubben, og endte opp med å sitte sammen med noen fra Risør. Verden er liten...

Vi gikk i land i Kiel klokken ti neste morgen - jeg var i full bakrus og shopping ble veldig intressant. Det skjedde sist jeg var i Kiel og, så jeg ambefaler og ikke shoppe i bakrus. På vei tilbake så gav moren til venninnen min en tigger en bagett og en flaske brus, og han ble såå glad - vi ble helt rørt der vi stod. That moment. Før middag & show slappet vi av på spaet og lå i boblebad med drikke, og satt i badstue med havutsikt - kan det bli noe bedre enn det?

// Utseilingen fra Kiel

Etter showet løp vi i taxfreen, vi så en åpning og jeg løp bokstavelig talt rett inn i en mann som hadde samme tanke som oss - å rekke taxfreen før den stengte. Vi rakk den begge to, og ble en latterkrampe rikere. Etterpå vorset vi litt på rommet - vi hadde ikke kortstokk, så vi lagde drikkespill ut av godteriboksen, det lå skumgummi og lakris strødd utover hele gulvet etterpå, siden vi bare bomma. Vi la oss ganske tidlig og etter skyene og bedømme gynte det så godt den natten at jeg våknet opp.. kvalm.

// Oslofjorden

Og en sliten hjem dro hjem til hver sin seng.

Siste del av øyhopping i Hellas 05.07.2016

Når vi ankom Santorini med båten var det som møtte oss fjell nede i en dal, vi måtte helt opp og ned igjen på andre siden. Jeg visste at det var en gammel vulkan, men så ikke helt for meg en busstur oppover i kø - bakkestart på biler er noe av det verste jeg vet!

Samme dagen som vi kom tok vi bussen til den berømte solnedgangen på Oia, som lå på andre siden av øya:

Vi møtte en av søs sine tidligere kolleagaer, som tok oss med opp på taket til en resturant:

Det var noe helt spesielt ved å være der, det var mennesker over alt for å få med seg solnedgangen - stemningsfult med andre ord!

Dagen etterpå kjørte vi rundt på øya, vi var på et slags museum, besøkte den røde stranden hvor vi kjølte oss ned, før vi tok bussen til den svarte stranden.

Den siste dagen var vi i byen Thira:

Vi stod i kø for å ta gondol ned til havna på bildet over, på veien opp igjen valgte vi å "ta" esel. Jeg kom rundt en sving, så bestemte eselet seg for å være staere enn meg, og jeg gikk tilslutt av og gikk opp. Det var forferdelig langt, varmt og slitsomt - så jeg fikk plutselig vedlig mye medfølelse for eslene da jeg nesten besvimte på veien. Men da er det bevist: jeg er ikke staere enn et esel!

Dette bilde tok søs i mens hun ventet:

Hahaha, men like blid var jeg når jeg endelig nådde toppen!

Etter dette kjøpte vi fergebiletter, tok på oss sekkene våre og kom oss vekk fra øya. Neida, vi hadde selvfølgelig planlagt det, og turen gikk videre til Retyhmno på Kreta. Her hadde vi en fin liten leilighet, møtte noen av søs sine tidligere kollegaer, koste oss på Baja beach club, og tok livet med ro før vi dro videre til Chania - en annen del av Kreta. Her sjekket vi inn på et hotell, også dro vi for å overraske foreldrene våre som ikke visste at vi hadde kommet. Dagen etterpå flyttet vi på oss igjen og resten av ferien badet vi, solte oss og koste oss med familien, og møtte litt mer familie som tilfeldigvis også var på ferie der, før vi tok flyet hjem sammen med foreldrene våre!

Tusen takk for en fin tur ♥

Vilnius 15.05.2016

Forrige lørdag til tirsdag var jeg på langhelg i Vilnius, og tenkte legge ut noen bilder derfra - ikke helt innafor at de kommer før bildene fra Italia, men la gå - de kommer også etterhvert.

Vi ble møtt med strålende vær, og utforsket nærområdet litt etter at vi hadde spist lunsj i solen:

Vi havnet midt oppi en EU-festival, som varte hele helgen. Her var det alt fra gudstjeneste til rockekonsert, boder og utrolig mye mennesker:

Vi søkte ly på en liten katte-café - vi skulle egentlig bare innom å ta et glass vin, men vi ble sittende der hele kvelden å kose med pusekatter. Hadde dette vært lov i Norge, hadde jeg vært den første til å starte opp, så koselig ♥

Innså nå at det eneste jeg egentlig tok bilder av på turen var katter...

Neste dag stod litt mer sightseeing på planen - her er gamlebyen:

Vi gikk opp til et tårn - hvor det var utsikt over hele byen:

Vi var også oppe i tv-tårnet - planen var egentlig å spise lunsj der, men vi følte litt for å spise middag på bakken istedenfor. Vi dro derfra til et shoppingsenter og endte kvelden vår der.

Den siste dagen hadde vi spa-dag, og fikk fikset både negler og hår. Vi møtte en venninne av Henriette, som vi spiste middag med på kvelden, og etter et par glass vin var vi flinke og gikk tilbake til hotellet for å sove. Neste dag kikket vi litt i gamlebyen før vi dro til flyplassen - jeg vinket Henriette farvel ved passkontrollen, (schengen splittet oss..) og måtte vente i ca tre timer før mitt fly gikk. Selv med flyforsinkelser, så var Ironisk nok jeg en av de siste ombord på flyet...

Warszawa 07.04.2016

Etter mye værtrøbbel kom vi oss tilslutt begge på polsk jord. Jeg landet på feil flyplass, og etter å ha gått lei av venting på mc-café, dro jeg inn til sentrum - jeg traff selvfølgelig ikke på første forsøk. Mens Henriette måtte lande på andre siden av Polen, for så å fly opp igjen å lande på riktig plass. Jeg fant en morsom vegg mens jeg ventet da:

Vi fant hverandre, litt lunsj og hotellet tilslutt. Vi var ganske slitne, så vi sovnet egentlig nesten under middagen på Hard Rock Café, før vi gikk tilbake til hotellet igjen.

Henriette & jeg er ikke kjent for å ta med oss kart før vi går ut. Det viser seg somregel aldri å være en lur idé, etter x-antall skritt og en frokostpause, fant vi fram til gamlebyen! Jeg tror vi gikk 20.000 skritt den dagen, det var godt å legge hode på puta den kvelden!

Bare jeg som får julestemning av små hus og skøytebane?

Den siste dagen startet vi med et billig frisørbesøk, vi var ikke serlig heldig med været - det begynte å snø. Så starbucks, shopping, middag og drinker (får du noen gang tilbud om en agurk-drink så ta den!) fristet mer enn å sightsee rundt. Neste morgen hoppet vi i en taxi og vært vårt fly hjem til hver vår ende i Europa.

Dagen etter vi kom hjem bestilte vi flybiletter til Litauen, vi er kanskje litt for glad i å reise, eller bare glad i hverandre? ♥ Hvem kan la være, når man får flybiletter til 300kr? begynner å nærme meg å ha besøkt hele Europa snart, må jo nesten fullføre det før jeg dør!

Praha 2015 02.01.2016

I oktober i fjor var jeg en rask tur i Praha sammen med Henriette - nå som jeg skulle legge bilder over på harddisken kom jeg over mappen og syns det var dumt å legge de bort uten at de hadde vært innom bloggen, siden Praha er jo en så utrolig fin by!

Det første vi gjorde var og oppsøke torvet i gamlebyen, det var så mye mennesker der, og såå fint:

Vi var begge slitne denne dagen, og valgte å sette oss ned på Hard Rock Café, hvor det ble både middag, drinker og dessert:

Etter noen timer, så ble vi møtt av et folkehav og opplyste bygninger:

Vi satt oss ned igjen på en pizza restaurant før vi dro hjemover- hehe, snakk om å spise mye på én kveld.

Neste dag var vi mer utvilt og klare for å se Praha! Vi så det mest kjente, og fikk sett mye fint. Vi startet på toppen, hvor blant annet slottet ligger:

Når vi var tilbake i gamlebyen, så tok vi turen opp i klokketårnet og fikk utsikt over hele plassen:

Etter litt mer sightseeing og ekstremt mye gåing, fant vi rundt 22.30 tiden endelig en restaurant som hadde mat Henriette kunne spise. Der ble vi faktisk sittende helt til dem stengte, og senga var veldig god når vi kom hjem igjen!

Dagen etterpå hadde vi et par ting til vi ville se, ellers klippet vi håret og fikset neglene våre på et senter og så litt i butikker. Resten av kvelden brukte vi på å være på forskjellige barer og på pizza-restauranten vi hadde vært på første kvelden, som vi endelig fant igjen (vi lette to timer kvelden før..).

En av mine favorittbutikker♥:

Det dansende huset:

Drinkene våre gikk ned på høykant, og det tok ikke lange tiden før guttene på nabobordet turte gå bort å snakke til oss. Her har vi fått to nye venner fra New Zealand, og de hang vi med på en fem-etasjers bar etterpå og resten av kvelden. Det var pubben sin det -isbar og alt som var. Et lite nash ble det også.

"No hangover tomorrow"

De sa at det på bildet over ville kurere fyllesyke og bare for å ha sagt det - jeg kastet opp hele flyturen hjem igjen, så det der fungerte ikke, haha! det er veldig typisk å ha en sånn flytur hjem, men vi skal vel bare være glad vi rakk flyet og en velykket tur på byen ble det jo!

Har du vært i Praha før? Om ikke anbefaler jeg å ta turen - sett bort fra at det var litt for mye mennesker, så er byen veldig fin! ♥

Turist på det glade sør og vestland 05.11.2015

Nå hadde jeg tenkt til å lage overskriften "det glade sørlandet", men turen gikk jo hovedsakelig til vestlandet - så det ble litt feil å skrive likevel, hehe. Jeg har masse bilder fra turen søsteren min og jeg hadde i Norge, som jeg ikke publiserte sammen med fjellbildene og her kommer dem - bedre sent enn aldri!

Jeg hadde helt glemt hvor fint det er i Stavanger by, vi var heldige og fikk litt regn også - det hører vel med?

I vinduet her hadde de en plakat som det stod en hashtagg på, tydeligvis et populært sted å avbilde:

Vi var bare en dag i sentrum - men fikk sett alle de fargerike husene, klikket litt i gamlebyen, litt i butikker og spist lunsj på ostehuset. Vi dro videre til Amfi Arena for noen ærender og skulle så en tur til Sadnes for å kjøpe en tynn jakke til meg for neste fjelltur før vi dro videre. Det ironiske med det var at vi ikke hadde bestilt noe hotell for den kommende natten - endel surmuling oss i mellom og vi endte opp med å sjekke inn på nærmeste hotell, både dyrere og dårligere enn det vi kom fra - som var snakk om 30 min med bil, haha. Men vi fikk sett Sola stranden med solnedgangen i bakgrunnen, da:

Og etter litt pizza fra pizzabakeren var vi begge glade igjen og sovnet søtt i en hotellseng og våknet til tidenes frokostbufeé - den var nesten verdt hotellbytte. Etter frokost var det bare å starte på noen timers biltur til Kjerag.

På veien hjemover fra Kjeragbolten kjørte vi hele fjellveien. Ikke dekning, sauer, fossefall og øde vei - sånn det skal være. Hvor ofte er det man kjører forbi stabbur-bussskur, liksom? Når vi hadde kommet frem til Kristiansand ble vi der over natten. Neste dag dro vi rett til Aquarama badeland - der koste hvert fall jeg meg! Etter noen timer der inne gikk vi litt rundt i den fine sørlandsbyen - Kristiansand er en av mine favorittbyer, som jeg er i altfor sjeldent:

Bystranden i Kristiansand er visst kåret til Norges fineste:

Neste stopp var Lillesand - siden det var så lenge siden vi hadde vært der. Det var lunsjtid, så det ble ciabatta med reker langs bryggekanten i stekende sol, ååh:

Siste stoppet vi hadde på veien var i Grimstad, men den byen var helt død - så det ble et kort stopp:

Jeg må bare vise dere bilder av hvor tomt det var her:

Det ser jo ut som Risør midt på vinteren! Vi mistenkte at alle turistene hadde reist til Risør for å være med på trebåtfestivalen, men dette er vel vel dødt til å være i Grimstad midt på sommeren, uansett? haha, jaja.

Flere enn meg som savner sommeren veldig?

The beautiful place called Norway 15.08.2015

På turen til sørlandet og vestlandet fikk vi se mye fin natur både ut fra bilvinduet og på fjellet. Norge er virkelig fint når man kommer seg ut i naturen. Vi hadde endel stopp på veien og to fjellturer. Den ene til Preikestolen og den andre til Kjeragbolten, begge turene var kjempeflotte - men Kjerag var nok den beste, selv om det var den hardeste å gå - var utsikten så mye finere og man slapp å gå i kø, slik man ofte må på Preikestolen i høysesongen. Noe morsomt med å gå på fjellturer i høysesongen er alle turistene og valget dems av både klær og sko, kan jo ikke annet enn å le!

Vi startet med Preikestolen og her er vi midt i løypa:

Lysefjorden, utrolig fin:

Og her har vi den berømte stolen, merker jeg får høydeskrekk av meg selv:

Vi kom til en flate og der var det faktisk en innsjø:

Snart nede igjen og sola skinte som bare der på vestlandet, yaay:

Med en dag hvilepause for beina hadde vi en dag i Stavanger og der vi begge fant oss nye fjellsko, noe som viste seg å være en veldig lur invistering når vi skulle gå neste tur. Her er vi på vei til Kjerag, med både sommer, vår og vinter:

Et stoppested hvor veldig mange hadde satt opp varde(r):

Mitt favorittfjelldyr, sau:

Vi kjørte helt ned til havna først ved en feil. Da fikk vi oppleve både fjelltunnel og vi reddet et par haikere for en 7km lang oppoverbakke, tenker de var glade for vår feil ja:

Her er vi over den første stigningen:

Fremme ved bolten, eventyr-Norge:

Lengre ut turte jeg ikke å bøye meg, 1000 meter over havet:

Vel nede igjen satt vi oss i bilen og kjørte fjell-veien frem til Kristiansand, der ble det etterlengtet mat, dusj og seng.

Har du vært på noen av disse plassene? Om ikke anbefales det å ta turen - det er ca en mil å gå både til Preikestolen og Kjerag. Neste år vil jeg prøve å få til trolltunga!

Naxos 28.07.2015

I 1-tiden kom vi frem til leiligheten vår i Naxos, etter å ha kjørt med ferge fra Athen og innom Paros på veien. Det var en lang, kjedelig og kald tur så når vi møtte en solfylt øy ble vi glade. Ettersom vi reiste med ryggsekker ble vi spurt av veldig mange om vi trengte overnattingsplass - men vi turte ikke å leke så backpackere. Ettermiddagen brukte vi på å kikke i gamlebyen - så fin by og vi oppdaget nye gater og butikker hele tiden. Akkurat slik en gamleby skal være!

Crazy catlady som jeg er, har jeg samlet en haug med katter som ruslet rundt i gatene:

Middagen tok vi nede ved havna:

Haha, jeg ble omringet av seks katter:

Dagen etterpå måtte vi hvile litt etter mye gåing og lite søvn - så vi brukte dagen på stranden med soling og et lite bad:

Senere på dagen dro vi inn til byen og var oppe ved et utkikspunkt:

Dagen etterpå tok vi båt videre til Santorini, denne gangen satt vi oss inne og brukte ca hele båttur til to runder med kortspillet krig.

Athen 04.07.2015

Vi var helt utslitte når vi kom frem til leiligheten i går, men vi kom oss tilslutt ut døra. Vi gikk litt rundt i området også satt vi oss på en buss - pågrunn av krisen som er nå, så er faktisk all transport gratis. Vi endte tilslutt opp i en handlegate - kjøpte meg faktisk Birkenstock sandaler der og de er en drøm å gå med. Vi avsluttet kvelden med å spise ute før vi gikk og la oss etter en lang dag.

I dag var vi litt mer våkne. Vi startet den med frokost på Cofee point, her er maten til søs:

Jeg bestilte meg kaffe og fikk tidenes kopp, haha:

Neste stopp var gamlebyen i Athen, Akropolis. Der gikk vi rundt i ca fire timer - noe som var sinnsykt varmt. Men vi fikk ganske fin utsikt over hele byen på toppen:

Trine-Lise var veldig glad:

Litt shopping ble det også - noe det ikke er plass til, hah:

Videre oppover kræsjet vi rett i NEI til EU demostrasjonen. Det var masse mennesker, en statminister som lagde lyd utover hele byen, masse politi og avsperra gater. Tror vi akkurat slapp unna de verste demostrantene - heldigvis!

Nå har vi nettopp spist take-away pizza og driver og pakker sekken. 06 i morgen tidlig går turen videre til Naxos - med tanken på at klokka snart er halv to nå, blir nok det fem lange timer. Vi snakkes!

Ariizona - finere isteflaske finner du ikke!

In the air to Greece 02.07.2015

Mye fram og tilbake - en ferietur ble tilslutt planlagt og vi dro hjemmefra 04 i natt - i skrivende stund sitter vi på flyet til Athen.

Når søs kom i går ble middag bestilt på Peppes som vi tok med hjem. Da var klokken allerede 22.00 og jeg hadde ikke pakka. Det ble med andre ord ikke tid til søvn i natt og selv med så god tid måtte vi stresse. Jeg glemte til og med min faste reisekamerat - bamsen! Det var litt trist.

Kom tilslutt frem til at øyhopping med koffert og veske ikke var en god ide, så kjøpte meg et par sekker. Nå har jeg jo bare en fungerende hånd også, så tror jeg vil være glad for det senere. Sekken er nesten full allerede, så det kan bli intressant på vei hjem - har hvertfall nok vekt å gå på!

Pakket smart har vi også gjort.

I går var jeg en rask tur på senteret for å handle litt diverse til turen og fant meg et penalhus - bare så synd det ikke var plass til blyantene mine oppi.

Prøvde å være smart før jeg dro - det tok ti minutter så hadde den ene katten klart og klatre ut. Kan bli spennende å se hvordan det går - har heldigvis en barnevakt til dem - skulle gjerne hatt webcamera over dem, det hadde vært gøy å se på!

Tatt fra flyvinduet - langt oppe over havet.

Vi blir borte i to uker og skal hoppe rundt på øyene. Vi skal først være et par dager i Athen, ta båten videre til Naxos og være der et par dager, så videre til Santorini før vi drar til Kreta hvor vi ender reisen. På kreta skal vi også bo i to forskjellige byer, så de siste dagene blir sammen med familie.

Riga i bilder 25.05.2015

Nå har jeg nettopp spist frokost og koser meg med film og et glass vin, perfekt mandag ♥

Gamlebyen i Riga var veldig fin og fargerik - vi gikk mye rundt og oppdaget nye smågater hele tiden. Middagen tok vi på Fridays første kvelden og endte opp på skyline bar med en fantatisk utsikt over hele byen:

Her skulle vi egentlig bare opp å se - men så ble vi invandert av en guttegjeng, så det endte med at vi ble til stengetid og kom ikke i seng før i 6-tiden. Veldig morro, men flyturen hjem ble småklein.

Litt senere oppe enn planlagt fikk vi i oss litt frokost på en engelsk-pub og resten av dagen ble det sightseeing og shopping:

I toppen av tårnet til St.Peters kirken - sikkelig trangt og høyt oppe, vi kom oss fort ned igjen!

Denne bygningen og byen generelt var veldig bevoktet - vi fant tilslutt ut av at det var en EU-konferanse i byen akkurat når vi kom.

Kvelden avsluttet vi på hotellet med dessert:

Dette må være den mest pynta desserten jeg har fått noen gang.

Dagen etterpå startet vi med spa i gamlebyen. Jeg hadde sett for meg en avslappende dag - men jeg var så anstrengt i kroppen at jeg endte opp med en vond sportsmedisinmassasje, men det funket i det minste. Etter det tok vi pedikyr og jeg fikset brynene mine. Vi gikk til parken, på et marked også dro vi på et kjøpesenter for å shoppe litt:

Kjærlighetsbro i parken ♥

På vei tilbake til byen gikk vi av ved broene for å se på solnedgangen. Vi avsluttet kvelden med vin og dessert på en koselig resturant og la oss i hotellsengene og så på MGP på en svensk kanal, haha:

Siste dagen hadde vi ganske dårlig tid før vi måtte på flyplassen, men vi rakk en liten tur i gamlebyen etter frokost:

Vi fant kattene.

Frihetsmomentet til Riga.

Om meg

Sandra Marie

Hei dere - mitt navn er Sandra Marie! Jeg er glad i å skrive, og deler ting som ikke alle andre ville ha gjort. Her kan du følge hverdagen min, opplevelser, tanker og min vei til å bli frisk fra psykiske lidelser.