Riga i bilder

Nå har jeg nettopp spist frokost og koser meg med film og et glass vin, perfekt mandag ♥

Gamlebyen i Riga var veldig fin og fargerik – vi gikk mye rundt og oppdaget nye smågater hele tiden. Middagen tok vi på Fridays første kvelden og endte opp på skyline bar med en fantatisk utsikt over hele byen:

Her skulle vi egentlig bare opp å se – men så ble vi invandert av en guttegjeng, så det endte med at vi ble til stengetid og kom ikke i seng før i 6-tiden. Veldig morro, men flyturen hjem ble småklein.

Litt senere oppe enn planlagt fikk vi i oss litt frokost på en engelsk-pub og resten av dagen ble det sightseeing og shopping:

I toppen av tårnet til St.Peters kirken – sikkelig trangt og høyt oppe, vi kom oss fort ned igjen!

Denne bygningen og byen generelt var veldig bevoktet – vi fant tilslutt ut av at det var en EU-konferanse i byen akkurat når vi kom.

Kvelden avsluttet vi på hotellet med dessert:

Dette må være den mest pynta desserten jeg har fått noen gang.

Dagen etterpå startet vi med spa i gamlebyen. Jeg hadde sett for meg en avslappende dag – men jeg var så anstrengt i kroppen at jeg endte opp med en vond sportsmedisinmassasje, men det funket i det minste. Etter det tok vi pedikyr og jeg fikset brynene mine. Vi gikk til parken, på et marked også dro vi på et kjøpesenter for å shoppe litt:

Kjærlighetsbro i parken ♥

På vei tilbake til byen gikk vi av ved broene for å se på solnedgangen. Vi avsluttet kvelden med vin og dessert på en koselig resturant og la oss i hotellsengene og så på MGP på en svensk kanal, haha:

Siste dagen hadde vi ganske dårlig tid før vi måtte på flyplassen, men vi rakk en liten tur i gamlebyen etter frokost: