Siste del av øyhopping i Hellas

Når vi ankom Santorini med båten var det som møtte oss fjell nede i en dal, vi måtte helt opp og ned igjen på andre siden. Jeg visste at det var en gammel vulkan, men så ikke helt for meg en busstur oppover i kø – bakkestart på biler er noe av det verste jeg vet!

Samme dagen som vi kom tok vi bussen til den berømte solnedgangen på Oia, som lå på andre siden av øya:

Vi møtte en av søs sine tidligere kolleagaer, som tok oss med opp på taket til en resturant:

Det var noe helt spesielt ved å være der, det var mennesker over alt for å få med seg solnedgangen – stemningsfult med andre ord!

Dagen etterpå kjørte vi rundt på øya, vi var på et slags museum, besøkte den røde stranden hvor vi kjølte oss ned, før vi tok bussen til den svarte stranden.

Den siste dagen var vi i byen Thira:

Vi stod i kø for å ta gondol ned til havna på bildet over, på veien opp igjen valgte vi å “ta” esel. Jeg kom rundt en sving, så bestemte eselet seg for å være staere enn meg, og jeg gikk tilslutt av og gikk opp. Det var forferdelig langt, varmt og slitsomt – så jeg fikk plutselig vedlig mye medfølelse for eslene da jeg nesten besvimte på veien. Men da er det bevist: jeg er ikke staere enn et esel!

Dette bilde tok søs i mens hun ventet:

Hahaha, men like blid var jeg når jeg endelig nådde toppen!

Etter dette kjøpte vi fergebiletter, tok på oss sekkene våre og kom oss vekk fra øya. Neida, vi hadde selvfølgelig planlagt det, og turen gikk videre til Retyhmno på Kreta. Her hadde vi en fin liten leilighet, møtte noen av søs sine tidligere kollegaer, koste oss på Baja beach club, og tok livet med ro før vi dro videre til Chania – en annen del av Kreta. Her sjekket vi inn på et hotell, også dro vi for å overraske foreldrene våre som ikke visste at vi hadde kommet. Dagen etterpå flyttet vi på oss igjen og resten av ferien badet vi, solte oss og koste oss med familien, og møtte litt mer familie som tilfeldigvis også var på ferie der, før vi tok flyet hjem sammen med foreldrene våre!

Tusen takk for en fin tur ♥